להרוויח בזמן דשדוש

אפשר להסתפק בחברות גדולות כמו סיסקו ומיקרוסופט ולקבל משחק טכני די צפוי

ת"א- 25 משך לאיטו בעליה לכיוון התנגדות השיא ההיסטורי. האינדיקטורים הטכניים ממשיכים להצביע על חולשה וההתנגדות מן הסתם תוסיף לכך. הנחת המוצא היא הפוגה, לפחות לטווח הקצר, מתחת ל-1,340. התמיכה החשובה היא ב-1,320. מהלך מתחת לרמה הזו ילמד על התפתחות גל יורד. ירידה יכולה להימשך גם עד 1,294 ואולי גם עד 1,270 שכן יש להבין שתפנית מ-1,340 כלפי מטה תיצור פסגה כפולה. מהלך מעל 1,340, היה ויתרחש, יחשב סימן שורי מאוד. אעדכן משמעויות במידת הצורך ביום ראשון.

גם בוול סטריט שוכנת התנגדות משמעותית הבולמת לעת עתה את מדד ה-S&P 500 . מדובר ב-1,343, מבלבל קצת עם ההתנגדות לתל אביב 25. על פי מגמת העליה ארוכת הטווח, המדד אמור לפרוץ רמה זו כלפי מעלה. להיום קבלו שני רמזים: מהלך מעל 1,336 יחשב סימן חיובי. מהלך מתחת ל-1,333 יחשב סימן שלילי.

כמובן שדשדוש לא מחייב ייאוש. יש מספיק מניות שאפשר להנות מעלייתן. זה יותר קשה ולעיתים גם סזיפי אבל מי שרוצה מסחר טכני על מניות סחירות יכול להסתפק בחברות גדולות ולקבל משחק טכני די צפוי, כל עוד השוק עצמו חיובי - רגוע. למשל, סיסקו ומיקרוסופט שמרוויחות משינוי המשקלות במדד הנאסד"ק 100. סיסקו שהתדרדרה התדרדרות רצינית בחודשים האחרונים נבלמה אתמול בהתנגדות שב-18.07. מהלך מעל השער הזה יאפשר לה לעלות עד 21 דולר ללא קושי מיוחד.

מייקרוסופט הייתה עד היום במצב טכני טוב יותר מסיסקו ולא ברור מי תשיג במהלך העליה הנוכחי אבל לכשעצמה מיקרוסופט מעניינת על בסיס טכני. המחיר לא כל כך נמוך בעין הגרפית אבל מהלך מעל 26.5 דולר יחשב סימן חיובי.

טבע , שמשקלה במדד הנאסד"ק 100 יפחת קצת, לא נלחצה, בינתיים, כלפי מטה. מהלך של טבע מעל 52 דולר יחשב סימן תומך מגמת עליה. ניתן לצפות לתמיכה ב-50 דולר.

לתיק קניון המניות הכנסתי אתמול את RIMM בין היתר על סמך כתבה של שלומי כהן. טכנית יש למניה תמיכה חשובה ממנה היא יכולה לפתח מהלך עליה יפה. הסיכון לא נראה גבוה כך ששווה היה לנסות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.