ממשיכות המהומות בסוריה: 20 הרוגים בהפגנות נגד אסד

גל"צ: רבבות מפגינים בסוריה נגד הממשל של הנשיא אסד ובעד הדמוקרטיזציה ■ תנועת המחאה דורשת שינויים מרחיקי לכת בשלטון: "המחוות של אסד - שינויים קוסמטיים שלא נוגעים בלב הבעיה"

התחדשו ההפגנות בסוריה: לפחות 20 בני אדם נהרגו היום (ו') בעיר דרעא שבסוריה, בעת הפגנות נגד הממשל של בשאר אסד ובעד הדמוקרטיזציה, כך דווח בגלי צה"ל. כוחות הבטחון השתמשו בגז מדמיע ואש חיה נגד אלפי המפגינים שיצאו לרחובות העיר, שהפכה למרכז תנועת המחאה בתום תפילות יום השישי.

כעשרת אלפים בני אדם יצאו לרחובות הערים הגדולות בסוריה, בהפגנות מחאה נגד משטרו המדכא של אסד. מארגני המחאה קראו לתושבי המדינה להתרכז ברחובות הערים מדי יום שישי כבר שלושה שבועות, בדרישה לרפורמה בשלטון, אותה מחזיקה משפחתו של אסד מזה כמעט ארבעה עשורים.

אסד הסכים בעבר לבצע מספר שינויים על-מנת להרגיע את הרוחות. בין הצעדים שנקט ניתן למנות את פיטורי הקבינט שלו, כמו גם שני מושלים. אולם למרות מחוות אלו, פעילים סורים רבים נותרים סקפטיים בכל הנוגע לנכונות השלטון לשינוי. "השינויים הם קוסמטיים ולא נוגעים בלב הבעיה", אומר האיתאם אל-מאלה, ממנהיגי המוחים.

אתמול העניק אסד אזרחות סורית לאלפי כורדים, ובכך נכנע לדרישה בת עשרות שנים של מיעטו אתני זה. עם זאת, ההפגנות ההמוניות היום בעיר אמודה - עיר כורדית - מעידות על כך שהצעד לא סיפק את התושבים.