זה לא נגמר: המשבר הגרעיני ביפן עלה לדרגה המרבית

במהלך הלילה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר בטוקיו ובסביבתה ובמקביל פרצה שריפה בכור מספר ארבע בתחנת הכוח הגרעינית בפוקושימה

יפן לא מתאוששת. במהלך שעות הלילה רעדה האדמה בטוקיו ובאזורים הסמוכים לה. שעה לאחר מכן, פרצה שריפה באחד הכורים בפוקושימה. בעקבות כך, במדינה הוחלט להעלות את רמת חומרת המשבר הגרעיני לדרגה המרבית.

יממה לאחר שפגעה רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר בצפון יפן, באותו האזור בו פגעה רעידת האדמה העזה לפני חודש בדיוק, רעדה האדמה בטוקיו בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם למבנים בבירה, ולא הופעלה אזהרת צונאמי. שעה לאחר מכן, אש פרצה בכור מספר ארבע בתחנת הכוח הגרעינית הפגועה בפוקושימה.

על פי הדיווחים, עובדי הכור הבחינו בשריפה שפרצה ולאחר דקות ארוכות הצליחו לכבות אותה. עדיין לא ברור אם יש קשר בין שני האירועים שאירעו בפרק זמן כל כך קצר.

בעקבות אירועי הימים האחרונים, הוחלט להעלות את רמת חומרת המשבר הגרעיני מרמה 5 לרמה 7, ולמקם אותו בשורה אחת עם אסון צ'רנוביל שארע בשנת 1986. עם זאת, גורמים במדינה מתעקשים להדגיש כי הדירוג משקף את רמת החומרה הראשונית של המשבר ולא את הרמה הנוכחית, שכן רמת הקרינה הולכת ופוחתת. "זוהי הערכה ראשונית, והיא כפופה להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ", אמר גורם בסוכנות הרשמית לבטיחות גרעינית.

אתמול פונו העובדים שפעלו בכורים בפוקושימה ולא דווח על נפגעים מהרעש. סוכנות הגרעין היפנית דיווחה כי שאיבת מי הים לקירור הכורים הופסקה למשך כ-50 דקות, "אך אינם צופים שייגרם נזק בטיחותי".

בנוסף, אתמול דיווחו בסוכנויות הידיעות כי מניין ההרוגים בצונאמי עומד על 13,116 בני אדם. מניין הנעדרים עומד על 14,377 בני אדם. היום במלאת חודש לאסון הצונאמי הגדול היו אמורים להתקיים במדינה טקסים לזכר הקורבנות.

ברעידת אדמה בעוצמה של 7.4 שהכתה ביפן בסוף השבוע, נהרגו שני אנשים ומאות נפצעו. רשת הטלוויזיה הממלכתית ביפן דיווחה כי הרעידה גרמה אז לדליפת מים באתר הגרעיני שבאונגואה. עם זאת, למרות הדליפה לא הורגשה עלייה ברמת הקרינה הרדיואקטיבית באזור.