ב-IBI רואים רק אפסייד בחברת טבע: "המניה תזנק ב-36%"

טבע פרסמה הלילה את תוצאות הניסוי בלקווינימוד ■ IBI: המלצת "קנייה" במחיר יעד של 67 דולר למניה ■ כלל פיננסים: המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 58 דולר למניה

טבע פיזרה הלילה (ג') חלקית את הערפל סביב תרופת הלקווינימוד - הטיפול האוראלי בטרשת נפוצה - כשדיווחה כי הלקווינימוד הדגים במחקר הפחתה מובהקת סטטיסטית של 23% בשיעור ההתקפים השנתי אצל חולי טרשת נפוצה, במקביל להפחתה מובהקת של 36% אחוז בסיכון לנכות מצטברת. בחולים שטופלו בלקווינימוד הודגמה הפחתה משמעותית באובדן רקמת מוח, כפי שנמדד בירידה של 33% בקצב התנוונות המוח.

נתלי גוטליב, אנליסטית הפארמה של IBI, מציינת בשיחה עם "גלובס" כי "התוצאות סבירות - אנחנו רק רואים אפסייד במניה. המוצר לא מתומחר במודלים והוא גם לא נמצא בתחזיות של טבע ל-2015. פרופיל הבטיחות שלו מצוין ומדובר במוצר שיוכל לתפוס נתחי שוק בשוק הטרשת הנפוצה העתידי".

גוטליב מעריכה כי הלקווינימוד יכול למכירות שנתיות של כ-600 מיליון דולר בשיא, ומעניקה למניית החברה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 67 דולר למניה. מניית טע, נזכיר, ננעלה אתמול בוול סטריט במחיר של כ-49 דולר.

האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים מעריך בסקירה שהוציא בעקבות הודעת החברה כי "על פניו ואם יישמרו ההישגים גם במחקר שלב 3 נוסף, התרופה מסתמנת כברת אישור. כעת יש להמתין לנתוני ההדמיה של האלגרו ולאנליזה מאוחרת יותר על תתי אוכלוסיות".

"מה לגבי מניית טבע?" שואל קרייזמן ועונה כי "נראה שהירידה של 3% במסחר אמש משקפת היעדרן של תוצאות טובות יותר, בעיקר על רקע בניית הציפיות המוקדמת. השוק ימתין לנתוני המתחרות בטווח הקרוב". בשורה התחתונה, ממליץ קרייזמן לנצל חולשה נוספת לבניית פוזיציות, וחוזר על המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 58 דולר למניה.

בורגן: "אין הפתעה לרעה"; מחיר יעד של 54 דולר למניה

האנליסט יואב בורגן מציין בשיחה עם "גלובס" כי "הציפיות מלכתחילה היו גבוהות מדי - אני לא רואה הפתעה מיוחדת, לטובה או לרעה, בממצאים שפורסמו. הבעייתיות בוודאי כפי שנתפסת על ידי המשקיעים היא בפרסומים של המתחרות, בראש ובראשונה חברת ביוג'ן, אשר למרות שלא פרסמה ממצאים מפורטים מניסוי שלב 3 שלה לתרופת ה-BG-12 שלה לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה, דיווחה על ממצאי יעילות משמעותיים".

בשורה התחתונה מעריך בורגן כי הרושם הוא שמפת התחרות האוראלית בתחום הטרשת הנפוצה עלולה להיות צפופה, עם תרחיש לא-בלתי-סביר שהלקוונימוד של טבע, לאחר שתקבל אישור FDA, עלולה לפגוש שתיים או אפילו שלוש תרופות אוראליות קיימות כבר בשוק. בורגן מעניק למניית טבע המלצת "נייטראלי" במחיר יעד של 54 דולר.