ייצוגית: סטארקיסט סימנה מוצרים המכילים שמרים ככשרים לפסח

בתביעה, בהיקף 22 מיליון שקל, נטען כי מדובר בהטעיית צרכנים ■ התובע טוען כי הוא פנה לרב, שאישר לו כי המוצר אינו כשר ■ סטארקיסט: "השמרים שאנו משתמשים בהם כשרים לפסח"

חברת סטארקיסט, יצרנית שימורי טונה, סימנה מוצרים ככשרים לפסח למרות שהם מכילים שמרים - כך נטען בבקשה לתובענה ייצוגית בסכום של 22 מיליון שקל שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

התובע, שומר מצוות, ביצע רכישה בסניף רשת "יש" שבבעלות שופרסל בבארות-יצחק המיועדת למגזר החרדי. במסגרת הרכישה רכש מספר מוצרים וביניהם מארז לחג של טונה סטארקיסט, וזאת לאחר שווידא כי בגב המארז הוטבע אישור כשרות לפסח לאוכלי קטניות.

מספר ימים לאחר הרכישה, טוען התובע, המיוצג בידי עוה"ד חן וליאת שטיין, עיינה רעייתו במוצרים וגילתה כי סלט הטונה מכיל שמרים, שאינם כשרים לפסח. לדברי התובע, הוא אף פנה לרב מוסמך, שאישר לו כי המוצר אינו כשר לפסח.

התובע טוען להטעיית צרכנים חמורה בהתאם לחוק הגנת הצרכן, ומכמת את סכום התביעה ב-7 מיליון שקל, לפי 13.99 שקל עלות המארז כפול 500 אלף נפגעים פוטציאליים.

בנוסף טוען התובע לנזק נפשי ועוגמת-נפש שנגרמה לו, המוערך בכ-100 שקל לצרכן ובחישוב כולל של 15 מיליון שקל.

חשוב לציין כי לבית המשפט שיקול-הדעת אם לאשר את התובענה הייצוגית או לאו.

מחברת סטארקיסט נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. יחד עם זאת, ככל הנראה מי שהגיש את התביעה אינו מתמצא בנושא, למרות שאנחנו מניחים שהיא הוגשה בתום-לב. השמרים שאנחנו משתמשים בהם כשרים לפסח, גם יין כשר לפסח מכיל שמרים. אין מקום לדעתנו לתביעה הזו, ואנו מקפידים היטב בכל נושא הכשרות".