פייסבוק פיתוח

מצעד הלייקים הבינ"ל: המשבר באמריקה דחף את החברות הנדל"ן לרשתות החברתיות

עולם הרשתות החברתיות מספק אפשרויות רבות לעסקים מתחומים שונים ומגוונים, בהם גם חברות נדל"ן. למרות שבמבט ראשון הנושא נשמע זר לעולם המדיה החברתית, בהינתן קהל היעד וסכומי העסקאות, פנייתם של מומחי נדל"ן לאמצעי שיווק זה ממחיש הן את המצוקה בענף והן את התפתחות הרשתות החברתיות.

משבר הנדל"ן בארה"ב חייב עסקים רבים, ללא תלות בגודלם, לפנות לאמצעי שיווק חדשים. כן, ניתן למצוא חשבונות טוויטר של סוכני נדל"ן עצמאיים, המעדכנים על מגמות בשוק ועסקאות, לצד חברות ענק עם פעילות ענפה.

קבוצת Corcoran, חברת נדל"ן מובילה שפועלת בעיקר בניו-יורק ובפלורידה, הבינה את החשיבות שבפעילות ברשתות החברתיות, והחליטה לפנות לשורה של פעילויות בפלטפורמות השונות כמו פייסבוק, טוויטר, שירותים מבוססי מיקום, אתרי שיתוף תמונות וסרטים ואפליקציית אייפון. הפעילות המקיפה נועדה להגביר את הנגישות ללקוחות הפוטנציאלים ולהקל עליהם למצוא את שירותי החברה.

במקביל לנגישות, נקטה החברה באמצעי נוסף, שמטרתו להתמודד עם הירידה בהיקף עסקאות הנדל"ן. הפעילות ברשתות אינה מתמקדת בתחומי הנדל"ן בלבד, אלא עוסקת גם בנושאים רחבים יותר, כדוגמת מקומות בילוי ומציאת מסעדות.

אפליקציית האייפון של החברה למשל, מאפשרת לגלות בזמן אמת נכסים למכירה, בהתאם למיקומו של המשתמש, בנוסף למקומות בילוי ומבצעים באזור. המטרה מאחורי צעד זה היא יצירת אפליקציה שאינה מוגבלת לתחום הנדל"ן בלבד. בדרך זו יכולה החברה למשוך קהל רחב יותר של משתמשים, שאינם בהכרח קהל היעד המיידי שלהם, שמחפש בית או דירה לרכישה.

על ידי הרחבת תחומי העניין, מבטיחה החברה שימוש מקיף יותר באפליקציה שלה, שמטרתו, כמובן, קידום מוצרי החברה. כך למשל, ייתכן כי משתמש המחפש מקומות בילוי באזור מגוריו, ייחשף בעזרת האפליקציה לעסקת נדל"ן אטרקטיבית, מבלי שכלל תכנן רכישת בית.

פונים גם למוכרי הבתים

בניגוד לקבוצת Corcoran, שהדגישה את הנגישות וההזדמנויות הטמונות בעסקאות נדל"ן, חברת Century 21 בחרה להתייחס להשלכות המשבר הכלכלי ולפנות לקונים הממוצעים, שחוששים מהוצאות כלכליות כבדות בעתות משבר.

עמוד הפייסבוק של החברה, לה סוכנים וסניפים ברחבי ארה"ב, מתייחס בעיקר לצרכים הבסיסיים של הלקוחות הפוטנציאליים, תוך מתן מענה לחששות ולקשיים הכרוכים ברכישת בית.

שורה של מחשבונים, הנמצאים באתר האינטרנט של החברה וזוכים להפניות בולטות מעמוד הפייסבוק, מסייעים בידי הלקוחות ומפשטים נושאים שמצטיירים כסבוכים, לפי רוב, כדוגמת חישובי משכנתא, כדאיות רכישת בית לעומת שכירות ועוד.

ההתייחסות ללקוחות הקצה אינה מסתיימת ברוכשי הדירות, ולכן החברה בחרה להתייחס בצורה נרחבת גם לבעלי בתים, המעוניינים למכור את נכסיהם. הפנייה אינה לבעלי ממון רב, ולכן מוצגים מדריכים, שמציגים שורת עצות להשבחת נדל"ן והעלאת ערך הבית לפני מכירתו. כמובן, בדומה לפנייה לרוכשים הפוטנציאליים, גם כאן מוזמנים הגולשים ליצור קשר עם הסוכנות הקרובה לביתם.

החברה, למעשה, על ידי פנייה לקהלי היעד המרכזיים (קונים ומוכרים), מנסה לבנות קהילת פייסבוק שפונה ישירות ללקוחות הפוטנציאליים. הכלים השימושיים במוצעים באתר ובעמוד הפייסבוק מאפשרים ללקוחות את הגישוש הראשוני ובדיקת יכולותיהם הכלכליות, עוד בטרם מצאו את בית חלומותיהם.

ההנחה הטמונה בגישה זו היא שמדובר בהחלטה עקרונית, שאינה תלויה בבית זו או אחר (ולכן יש לפנות לצדדים הפרקטיים, כדוגמת חישובי משכנתא), וזאת בניגוד לגישה בה נוקטת חברת Corcoran, בה בחרה החברה להדגיש את מציאת הדירה, ולא את האמצעים לרכישתה.


הכותב הוא מנכ"ל בן-חורין ואלכסנדרוביץ' אסטרטגיה ותקשורת, אשר משלבת בפעילותה גם קמפיינים דיגיטליים ללקוחותיה.