הטיפ היומי: איזו מניית פארמה תמשיך לטפס מעלה?

נובו נורדיסק היא מהמובילות בעולם בתחום הסוכרת ■ על אף עלייה של 63% בשנה החולפת, בסיגמא בית השקעות מעריכים כי היא תמשיך לעלות

חברת הפארמה הוותיקה נובו נורדיסק (סימול: NVO) היא מהמובילות בעולם בתחום הסוכרת, ובעלת פיתוחים נוספים בתחום ההורמונלי, בטיפול בהמופיליה ובהפרעות קרישה אחרות.

החברה מתמחה בפיתוח וייצור אינסולין אנאלוג, שהוא בעל יתרון באיזון רמת הסוכר בדם החולים, מהירות פעולה וספיגה טובה יותר, והשפעה לטווח זמן ארוך יותר. כמו כן, החברה ייצרה את הנובו-פן, העט הראשון בעולם להזרקת אינסולין, הניתן לניוד ואחסון ביתי. מאז המשיכה לפתח אמצעי הזרקה נוספים. לחברה מרכז רפואי המנוהל על-ידה, שמטרתו למצוא מרפא למחלת הסוכרת באמצעות השתלת תאי גזע.

בתחום ההורמונים החברה היא מהיצרניות המובילות של הורמון הגדילה האנושי רקומביננטי, ולצורך השימוש בו פיתחה גם עט ייחודי להזרקה. בנוסף, היא מייצרת טיפולים הורמונליים לנשים בגיל המעבר.

בתחום קרישת הדם לחברה פקטור קרישה ייחודי, המיוצר בהנדסה גנטית, שמטרתו טיפול בחולים המופיליה בעלי נוגדנים שהטיפולים הקונבנציונליים לא מועילים להם.

החברה מציגה יציבות פיננסית עם שולי רווח נקי של 23.16% (רווח נקי/מכירות), תשואה על ההון גבוהה של 38.72%, ותשואה על נכסים של 24.2%. היא נסחרת במכפיל רווח סביר לענף, העומד על 27.8.

מגוון תחומי הפעילות, ניסיון רב השנים והחדשנות, מביאים אותנו להאמין, כי NVO מסתמנת כהשקעה כדאית בעולם הפארמה. המניה עלתה בשנה האחרונה בכ-63%, אך לדעתנו קיים סיכוי שהיא תמשיך לעלות, אם כי בקצב נמוך יותר.

*** נכתב על ידי עידן מלקסמן, בית ההשקעות סיגמא