חלמאות: המדינה תזרים חצי מיליון קוב של מי קולחין לים

הסיבה? חודשיים גשומים במארס-אפריל ■ השר גלעד ארדן: "האוצר מעלה את מחיר המים כל הזמן, אך לא משקיע את הכסף במקומות הנכונים"

רשות המים, שמתעקשת על גביית מחירים גבוהים במיוחד כדי להרתיע את הציבור מהתנהגות בזבזנית, מתכוונת לשפוך כחצי מיליון קוב של מים מטוהרים לים ולמערכות הביוב. הנימוק: החודשים מארס ואפריל היו גשומים והחקלאים צרכו בגין כך פחות מים, ושהעננות הרבה מנעה אידוי טבעי ושמאגרי המים התמלאו ולא יכולים להכיל עוד.

לדברי גורמים ברשות המים, מדובר במצב חריג שמתרחש בארץ אחת לכ-7 שנים, ובמצב זה אין זה "נכון כלכלית" להקים מאגרים נוספים שיאחסנו את המים העודפים. "מדי כמה שנים גם פותחים את סכר דגניה בכנרת ומאפשרים למים לזרום לים המלח. לא כלכלי להקים מאגרים שבמשך שנים ארוכות יהיו ריקים ממים ויתמלאו רק במקרים חריגים", הסביר הגורם.

המים שיוזרמו לים עברו תהליכי טיהור ולרוב הם משמשים לצרכי השקיה של שדות חקלאיים. לדברי גורמים ברשות המים, על רקע המהלך הצפוי בימים הקרובים, במסגרתו ירוקנו מאות אלפי קוב של מים ממספר מאגרים מלאים ברחבי הארץ הישר אל הים, אין כוונה לשנות את המדיניות בנוגע למשמעת המים שנכפתה על הציבור ואיתה העלאת מחירים; אכיפה מוגברת של בזבוז מים, שכוללת נעילה של ברזים המשמשים עיריות להשקיית מדשאות וגינות ועוד.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הגיב אתמול (ה') על הדברים ותקף את משרד האוצר, בטענה שאינו משקיע די משאבים להקמת תשתית שתאפשר לאגור את המים העודפים. "האוצר מעלה את מחיר המים כל הזמן, אך לא משקיע את הכסף במקומות הנכונים. במקום להשקיע רק במתקני התפלה יקרים שצורכים חשמל רב, ניתן היה לבנות מאגרי מים רבים נוספים שחסרים למשק. מדובר בחלמאות נוראית. מדיניות האוצר גורמת לבזבוז מים אדיר".