אנליסטים על הדולר: "סטנלי פישר יכול רק למתן המגמה"

לאחר נפילה של 0.8% בשער הדולר היום, מתרבות ההערכות בשוק כי היכולת של נגיד בנק ישראל להשפיע על שער החליפין, מוגבלת

לאחר נפילה של 0.8% בשער הדולר היום, שבאה למרות שבנק ישראל רכש בשוק יותר מ-100 מיליון דולר, מתרבות ההערכות בשוק כי היכולת של הנגיד סטנלי פישר להשפיע על שער החליפין, מוגבלת.

"גלובס" דיבר עם בכירים בתעשייה ובשוק ההון, וקיבל מהם את התחזיות לגבי התנהגות הדולר בעתיד הקרוב, ולגבי מה פישר אמור וצפוי לעשות - והתחזיות לא אופטימיות.

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת מחקר מקרו בבית ההשקעות פסגות, אומר כי "יש להפסיק להתייחס לסיפור הדולר כסיפור מקומי. ההשפעה של העלאת ריבית בישראל או רכישת הדולרים בשוק הרבה פחות חזקה מהעלאת הריבית באירופה בסוף השבוע, אשר חיזקה את האירו מול הדולר ב-1.5%".

רפי גוזלן, אסטרטג מקרו בלידר שוקי הון, מעריך כי "יש פה פערי ריביות שימשיכו לתמוך בהתחזקות השקל. בנק ישראל יכול רק למתן את המגמה, להפוך אותה ליותר הדרגתית ופחות חדה. אבל השקל עצמו ימשיך להתחזק בגלל עוצמת המשק הישראלי".

יונתן כץ, אסטרטג מקרו ב-HSBC ישראל, מציין כי "פישר כנראה החליט שלאור חוזקו של המשק הישראלי קיימת פחות הצדקה לשמור על שע"ח ריאלי. כדאי לשם לב לנתוני סחר חוץ שהתפרסמו היום: הייצוא התעשייתי עלה ב-2.9% במארס, וב-11% בשלושת החודשים האחרונים!"