וול סטריט סגרה במגמה מעורבת; צ'ק פוינט טיפסה ב-3%

זיו סגל: "השוק מפגין עוצמה אבל ה-S&P500 סובל מהתנגדות באזור ה-1,343 נק'" ■ צ'ק פוינט עקפה התחזיות עם רווח של 137 מיליון ד' ■ הזהב טיפס ב-1.3% לשיא

הבורסות בניו-יורק סגרו יום הפכפך במגמה מעורבת, לאחר שבפתיחה (ה') המגמה הייתה שלילית. עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין ויוצרת בקרב חלק מהמשקיעים סנטימנט שלילי בשל אכזבה משורת הרווחים של חלק מהחברות שפרסמו. לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מאקרו חשובים. בגזרת הסחורות נציין כי מחיר הנפט חזרו לעלות ב-1.2% ל-108.4 דולר לחבית והזהב נסחר בעלייה של 1.3% ל-1,475 דולר לאונקייה - שיא חדש. כאמור, עונת הדוחות בעיצומה וגוגל תפרסם דוחותיה בתום המסחר.

"סך הכל השוק מפגין עוצמה אבל ה-S&P500 סובל מהתנגדות באזור ה-1343. על פי תוצאות המסחר ביום רביעי, הסיכויים לפריצה למעלה עלו. התמיכה של מדד הנאסד"ק מעל 2,704 היא סימן חיובי מאוד", כך מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". עוד הוסיף סגל כי "יש לקוות שבמהרה בימינו יחצה ה-S&P500 את רמת ה-1,343 כלפי מעלה ויאפשר להתמסר בעושר לנמנום החג".

שר האוצר האמריקני טימוטי גייטנר אמר היום כי אין ספק שתקרת החוב תועלה. "מחוקקים מהמפלגה הרפובליקנית מבינים את המשמעויות למצב בו תקרת החוב לא תועלה. אנחנו רחוקים רק כשנתיים וחצי מתחילתו של המשבר הגדול במערכת הפיננסית ובכלכלה ועדיין נלחמים בהשפעות השליליות שלו", אמר. בינתיים, היום אישר הקונגרס את התקציב המקוצץ ב-38.5 מיליארד דולר עליו הסכימו שתי המפלגות.

כזכור, אתמול בערב נשא הנשיא אובמה נאום בוושינגטון, בו פרש את תוכניתו לטיפול בגירעון האדיר של ארה"ב. אובמה מבקש לקצץ 4 טריליון דולר מהחוב האמריקני ב-12 השנים הבאות. נראה כי אובמה ממהר להציג את תוכנית הקיצוצים בעוד שתקרת ההלוואה של הממשל שעומדת על 14.3 טריליון הולכת וקרבה. נציין כי התחזיות בבית הלבן הן כי השנה יגדל הגירעון התקציבי של הממשל ל-1.65 טריליון דולר.

נתוני מאקרו חלשים

בזירת המאקרו, פורסמו לפני פתיחת המסחר ב-15:30 (שעון ישראל) בארה"ב תביעות ראשונות לדמי אבטלה לשבוע האחרון, שטיפסו ב-27 אלף בקשות לרמה של 412 אלף בקשות בסיכום שבועי. מדובר ברמת שיא של חודשיים. זאת לעומת 382 אלף תביעות בשבוע שעבר ולעומת צפי לירידה ברמת הבקשות ל-380 אלף תביעות לדמי אבטלה.

בתוך כך פורסם גם מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.7% בחודש מארס לעומת צפי לעלייה חדה יותר של 1.1% ולעומת עלייה מפתיעה בשיעור חד של 1.6% בחודש הקודם. מחירי האנרגיה עלו ב-2.6% בחודש מארס. מחירי מלאי המזון רשמו ירידה של 0.2%, בפעם הראשונה מזה שבעה חודשים.

השוק נכנס להילוך גבוה על רקע הדוחות

מניית בנק ההשקעות JP מורגן המשיכה לרכז עניין על רקע פרסום דוחותיה לרבעון הראשון, אמש. בשורה התחתונה היכה הבנק את תחזיות האנליסטים והציג זינוק של 67% ברווח ל-5.6 מיליארד דולר, 1.28 דולר למניה, לעומת רווח של 3.3 מיליארד דולר, 74 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

הבנקים בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , ו-HSBC ריכזו עניין לאחר שאתמול החליט הפדרל ריזרב לנקוט באמצעי ענישה כנגד 14 בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים על פעולות שביצעו בתחום המשכנתאות, זאת לאחר יותר משנתיים לסיום משבר הסאב-פריים בארה"ב. על אותם מוסדות פיננסים יהיה לפצות את בעלי הבתים אשר הפסידו, כתוצאה מטיפול לקוי בעיקולי בתיהם או במשכנתאות שלקחו ושנפגעו כתוצאה ממשבר הנדל"ן.

ג'נרל אלקטריק במוקד, על רקע הצעתה לממשלת יפן לתוכנית פירוק לכור בפוקושימה. מדובר תוכנית משותפת עם היטאצ'י , יצרנית הכורים היפנית, שמגיעה לאחר רעידת האדמה שפקדה את יפן השבוע בדרגה של 6.3 בסולם ריכטר.

אפל המשיכה למשוך תשומת לב על רקע מהפיכה אפשרית נוספת: לטענת האנליסט פיטר מיסק מג'פריס, תשווק החברה "טכנולוגית נוספת לסלון" בצורת שירות וידאו מבוסס ענן שיהווה תחרות למנויי נטפליקס.

צ'ק פוינט דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון הראשון ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה - וכן את תחזיות החברה עצמה. צ'ק פוינט רשמה ברבעון הראשון הכנסות בהיקף 281.3 מיליון דולר, עלייה של 15% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל ב-2010. האנליסטים בוול סטריט צפו לחברה הכנסות בהיקף 276.7 מיליון דולר.

טבע ריכזה עניין על רקע העמקתה בשוק ה-OTC (תרופות הנמכרות מעבר לדלפק) במשותף עם חברת פריגו; טבע הודיעה אמש כי קיבלה אישור למכור גרסה גנרית לתרופה נגד אלרגיות בשם Allegra, אותה ייצרה חברת סאנופי אוונטיס. מנייתה של טבע תושפע היום גם מהדיווח על הגשת תובענה ייצוגית נגדה בסכום של 2 מיליארד שקל, על ידי בעל מניות בחברה. התובענה מוגשת בטענה כי החברה נתנה הודעה מטעה לגבי מועד פרסום תוצאות השלב המכריע של ניסוי בתרופת לקווינימוד, המיועדת למחלת הטרשת הנפוצה.

‎‎פחות מחצי שנה לאחר שהונפקה בהצלחה מסחררת, סודה-סטרים , מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים, פונה בשנית לשוק ההון האמריקני. החברה ביצעה הלילה הנפקה בנאסד"ק וגייסה 261 מיליון דולר בביקושי יתר, לפי מחיר של 43.5 דולר למניה. מדובר בהנפקה המשנית הגדולה ביותר של חברה ישראלית שבוצעה בארה"ב.

סיוה ריכזה עניין לאחר שבלטה אמש לחיוב כשזינקה במחזור גדול מהרגיל ועלתה ב-10.57%, זאת לאחר שכלכני ברקליס קפיטל החלו לסקר אותה עם המלצת "תשואת יתר".

רדקום מרחיבה את פעילותה באמריקה הלטינית, ומדווחת על חוזה חדש באזור. ספקית תקשורת ששמה לא פורסם בחרה בפתרונות של רדקום, בחוזה שיניב לרדקום הכנסות של 2.5 מיליון דולר בשלב הראשון. רדקום מעריכה שב-2012 החוזה יניב לה 3 מיליון דולר נוספים, עם התקדמות פריסת הפתרונות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]