FDA מזהיר מפני גרסת תרופת "לאנסופראזול" של טבע

ה-FDA המליץ למטופלים הנוטלים את תרופת "lansoprazol" של טבע באמצעות מזרקים או צינורות הזנה לא להמשיך בנטילת גרסה זו ■ גרסה זו אינה משווקת בישראל

תרופה של טבע תחת אזהרה של ה-FDA: מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) מזהיר היום מפני השימוש בתרופה "לאנסופראזול" נגד רפלוקס לאחר שהתקבלו דיווחים על בעיות בעת קבלת התרופה באמצעות מזרק או ע"י שימוש באמצעות צינורות הזנה. יצויין כי גרסה זו של התרופה אינה משווקת בארץ והייתה משווקת בארה"ב בלבד לפני כחודש וחצי.

ה-FDA המליץ למטופלים הנוטלים את תרופת ה"lansoprazol" באמצעות מזרקים או צינורות הזנה לא להמשיך בנטילת גרסה זו של התרופה המיוצרת ע"י טבע. יחד עם זאת, ציינו כי אצל מטופלים שנטלו את התרופה דרך הפה, לא התגלו בעיות. טבע נסוגה מרצון מניסיונה להפיץ גרסה זו של התרופה בארה"ב, הורידה את התרופה מהמדפים וכאמור התרופה כבר אינה משווקת בארה"ב מזה כחודש וחצי. למרות זאת, ה-FDA הזהיר כי מלאי מסוים של גרסה זו עלול להימצא בבתי מרקחת או ברשותם של המטופלים.

התרופה "לאנסופראזול" מיועדת לטיפול בבעיות רפלוקס (צרבת) ומיועדת אף לטיפול באולקוס. על פי דיווחים שהתקבלו ע"י המטופלים השימוש בגרסה של התרופה באמצעות מזרקים או צינורות הזנה גרמה לסתימות לאחר שהתרופה לא נמסה היטב במים.