חדשות רעות לגלוב: הקידוח ב"אופק 1" יידחה לאוגוסט

התבשרה על-ידי הקבלן הטורקי באתר כי עליו לייבא מקדח ייעודי לעבודות הקידוח, שהיו אמורות להתחיל בתרחיש אופטימי החודש ■ יגרור דחיית העבודות באתר "אופק 1" לאוגוסט 2011

אלה שציפו לתחילת הקידוחים של שותפות הגז נפט גלוב אקספלוריישן באתר "אופק 1" החודש, יאלצו להמשיך לחכות: בסוף השבוע דיווחה החברה בהודעה לבורסה, כי קיבלה הודעה מקבלן הקידוח באתר "אופק 1", על דחיית מועד הקידוח ל-1 לאוגוסט 2011. זאת במקום לצפות בתחילת הקידוחים עוד החודש, בהתאם להסכם המקורי בין השניים.

נראה כי הדחייה המדוברת מגיעה על רקע חוסר יכולתו של הקבלן להשתמש במכונת הקידוח הפועלת כיום בישראל עבור פעילות הקידוחים של השותפות, ולפיכך מייבא קבלן הקידוח באתר מכונת קידוח אחרת, כאשר הוצאות הייבוא ייעשו על חשבונו.

לפני שלושה חודשים חתמה גלוב על הסכם לביצוע קידוח "אופק 1" עם חברת GYP הטורקית, חברה אחות של Aladdin Middle East. על-פי ההסכם בין השתיים תחילת הקידוח הייתה אמורה להתבצע בחודש אפריל 2011, כאשר בהתאם להסכם רשאית GYP לדחות את מועד תחילת הקידוח עד חודש יולי.

במסגרת הקידוח באתר "אופק 1" צפויה השותפות לקדוח לעומק של 2,500 מטר, ומצפה להפיק מהקידוח כ-10 מיליון חביות נפט בהסתברות של 30%.