גייתנר: אין סכנה שארה"ב תאבד את דירוג האשראי המושלם

שר האוצר האמריקני: "לארה"ב יש הזדמנות להשיג התקדמות אמיתית בחודשיים הקרובים. המחיר שבו אנו לווים משקף את האמון של המשקיעים ביכולת של ארה"ב להחזיר את חובותיה"

לאחר אותות ההרגעה ששיגרו בכירים בממשל האמריקני, שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר שוב הרגיע היום ואמר כי הוא "לחלוטין לא רואה שום סכנה שארה"ב תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה", זאת לאחר שסוכנות S&P הורידה אתמול את תחזית דירוג האשראי של ארה"ב לשלילית.

לדבריו של גייתנר, הסיכויים להגיע לעסקה על התקציב בארה"ב השתפרו. "יש לנו הזדמנות מעולה כעת להשיג התקדמות אמיתית בחודשיים הקרובים", אמר גייתנר בראיון היום לטלוויזיה של בלומברג.

"יש הרבה אמון ביכולת של המשק האמריקני לצמוח, אנחנו מבטיחים לעמוד בהתחייבויות שלנו או חובות", אמר גייתנר. "המחיר שבו אנו לווים משקף את האמון הזה".

בראיון נפרד עם פוקס ניוז, אמר גייתנר שארה"ב "בהחלט" תשמור על דירוג האשראי המושלם שלה (AAA).

נזכיר כי כבר אתמול אמרו בכירים בממשל האמריקני כי החלטת סוכנות הדירוג S&P להוריד כעת את תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית הינה החלטה שמונעת מאינטרסים פוליטיים יותר מאשר אינטרסים כלכליים.

"אני לא חושב שצריך לעשות מהורדת התחזית עניין גדול מדי", אמר הכלכלן הראשי של הבית הלבן הכלכלן אוסטן גולסבי. "סוכנות S&P מונעת משיקולים פוליטיים, ואנו לא נסכים לזה".