איראן: איתרנו וירוס חדש שמאיים לתקוף את מתקני הגרעין

ראש מערך ההגנה האזרחית באיראן הצהיר כי נחשף וירוס חדש בשם "סטארס": "בהתחלה נראה רק נזק קל וניתן לחשוב שמדובר בקובצי מערכת של המערכות הממשלתיות"

איראן טוענת היום (ב') כי חשפה וירוס מחשבים חדש שתקף אותה, לאחר המתקפה האלקטרונית בדמות תולעת ה-Stuxnet שפגעה במתקני הגרעין האיראניים. איראן, כזכור, האשימה את ישראל וארה"ב בייצור והדבקת מערכות המחשוב האיראניות בתועלת ה-Stuxnet.

היום הודיע חולומרזה ג'לאלי, ראש מערך ההגנה האזרחית באיראן, כי כוחותיו גילו וירוס בשם "סטארס" (Stars), שנזקיו עדיין לא ידועים והוא נבדק על ידי מומחי מחשב איראניים. עם זאת, באיראן כבר מצהירים כי הווירוס לא גרם כל נזק למערכות המחשוב במתקני הגרעין.

"למזלנו, המומחים שלנו הצליחו לאתר את הווירוס והם בודקים אותו כעת", אמר ג'לאלי. "הווירוס חודר לתוך מערכת המחשב ומתאים עצמו למערכת. בהתחלה נראה רק נזק קל וניתן לחשוב שמדובר בקובצי מערכת של המערכות הממשלתיות".

ג'אלילי הוסיף כי תולעת ה-Stuxnet שהתגלתה בכור הגרעיני בבושהאר בשנה שעברה, עדיין מהווה איום פוטנציאלי על המערכות האיראניות. חלק מהמומחים מתארים את התולעת כ"טיל הווירטואלי המונחה" הראשון בהיסטוריה, שנועד כמובן לפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית.