דויטשה בנק שורי על טבע: "תגובה מופרזת - תזנק ב-42%"

בנק ההשקעות האירופי מפרסם תגובה לתוצאות הניסוי של ביוג'ן בטיפול ה-BG-12 ולנפילה החדה של מניית טבע בוול סטריט ובישראל

ביום שאחרי הצניחה החדה במניית טבע בארה"ב, מפרסם הבוקר (ג') בנק ההשקעות האירופי המוביל דויטשה בנק סקירה חיובית על המניה, במסגרתה הוא מדגיש את המלצת הקנייה שלו למניית ענקית התרופות הגנריות מישראל וקובע את מחיר היעד שלו ל-12 חודשים על 64 דולר למניה - מחיר המשקף תשואה צפויה של יותר מ-42% ביחס למחיר כיום העומד על 45 דולר בלבד.

כזכור, איבדה בשבוע שעבר מניית טבע 8.5% מערכה המשקפים ירידת ערך של 3.7 מיליארד דולר, וזאת בעקבות פירסום תוצאות חיוביות לניסוי בטיפול ה-BG-12 של המתחרה ביוג'ן. המדובר בטיפול אוראלי לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה המתחרה ישירות בתרופת הקופקסון, הנחשבת לתרופת הדגל של טבע. תוצאות הניסוי מציבות את BG-12 בעמדת הובלה ביחס לטיפול האוראלי של טבע במחלה, הלקווינימוד.

בדויטשה בנק מגדירים את תגובת השווקים ביום ה' האחרון כ"מוגזמת" ומפרטים: "גם אם נחתוך את התחזיות באשר לקופקסון וללקווינימוד בחצי, תרד תחזית הרווח למנייה מ-5.61 דולר ל-4.83 דולר בשנת 2012 ומ-6.16 ל-5.44 דולר בשנת 2013 - מצב בו מחיר המניה הראוי הוא 45 דולר".

מאחר ובשלב זה אין מדובר על אפקט כה דרמטי של צניחת המכירות בחצי, הרי שעל פי דויטשה בנק "מחיר המניה כיום קרוב מאוד למצב של התרחיש הגרוע ביותר (Worst Case Scenario) עבור הקופקסון.

"עם מחיר יעד ל-12 חודש של 64 דולר למניה, אנחנו צופים דאונסייד מאוד מוגבל ואפסייד משמעותי במניות טבע", מסכמים כלכלני הבנק.