החל מהיום: פייסבוק מצטרפת לבהלת הקופונים הקבוצתיים

השיקה ב-5 ערים בארה"ב שירות לרכישת מוצרים קבוצתית בהנחה חד-פעמית ■ בנוסף השיקה את כפתור ה-SEND, המשכלל ומרחיב את ה-share ומחליף את הכפתור "שלח אימייל לחבר"

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הצטרפה היום (ג') רשמית לטרנד הלוהט ביותר כיום ברש האינטרנט - הקופונים הקבוצתיים. כפי שדווח ב"גלובס" במארס, פייסבוק השיקה היום ב-5 ערים בארה"ב שירות המאפשר ללקוחות החברים ברשת החברתית לרכוש מוצרים בהנחה חד-פעמית, ואף לשתף חברים שלהם בדיל.

באמצעות המהלך, פייסבוק מנסה לנגוס בנתח השוק של ענקיות עולמיות אחרות בתחום, כמו גרופון ו-‏LivingSocial‏. תעשיית הרכישות הקבוצתיות צפויה לצמוח לכ-3.93 מיליארד דולר ב-2015, מ-873 מיליון דולר בשנה שעברה.

השירות החדש הושק בערים אטלנטה, סן פרנסיסקו, סן דיאגו, דאלאס ואוסטין מטקסס. הדילים יימכרו לבתי עסקים על-ידי הצוות של פייסבוק, והמשתמשים יוכלו גם לקנות באמצעות השירות החדש מוצרים בהנחה מגורמים אחרים‏.

"אנחנו משיקים מוצר חדש שהוא חברתי לחלוטין", אמרה אמילי וויט, בכירה בפייסבוק. "הדילים יהיו אטרקטיביים יותר אם הם נעשים עם כל החברים שלך - ולזה אנחנו מכוונים".

כשגולשי פייסבוק ב-5 הערים האמורות נכנסים לאתר, הם יראו בתחתית העמוד שלהם בפייסבוק את המבצעים. לחיצה על הכפתור תציג להם רשימה של כל הדילים המוצעים, והם יוכלו לרכוש אותו - וכן לעשות "לייק" למבצע ולשתף בו את החברים שלהם.

כפתור חדש בפייסבוק

בנוסף, פייסבוק השיקה אתמול (ב') את כפתור ה-SEND - תוסף לעמודי תוכן המשכלל ומרחיב את כפתור ה-share המפורסם ומחליף את הכפתור "שלח אימייל לחבר" של פייסבוק. לחיצה על הכפתור תאפשר לשתף את העמוד לא רק עם חבריך בפייסבוק אלא גם בכתובות מייל של חברים מחוץ לרשת החברתית.

בכך מרחיבה פייסבוק את שאיפתה להגמוניה של שירות המייל החדש שלה, על כל תיבות המייל האחרות שלכם, והוא מהווה ניסיון לשפר את פעילות הקבוצות.

הכפתור החדש דומה בפונקציונליות שלו לכפתור ה"לייק" - כשלוחצים עליו מופיע חלון נוסף (popup), המאפשר לשלוח את הכתבה או העמוד לחבר, לקבוצה או לכל כתובת אימייל. בחלון הנוסף אפשר גם להוסיף הודעה, לשלוח אותו לתיבת הדואר הנכנס של הנמענים או להעלות אותו לעמוד בפייסבוק.

הכפתור החדש יוטמע בשלב ראשון בעשרות אתרים ברחבי הרשת, בהם "וול סטריט ג'ורנל", "וושינגטון פוסט" ועוד - ולא מן הנמנע כי מספר האתרים בהם נראה אותו יילך ויגדל עם הזמן, ממש כמו הפופולריות לה זכו כפתורי ה-"share" וה"לייק".

מפתח המוצר, אוסטין הוגן מפייסבוק, מסביר כי מטרת הכפתור היא להקל על שיתוף חומרים עם קבוצת חברים. הוא אף ציין מגמה ההולכת ומתבססת בקרב המשתמשים - העלאת אתר מסחרי לקבוצה לשם בירור קניית מתנה משותפת - מה שמתקשר לשירות הקופונים שהשיקה היום.

לחיצה על כפתור ה"שלח" נחשבת במניין ה"לייקים" לו זכה עמוד כלשהו. מספר ה"לייקים" מחושב כעת על-ידי שקלול מספר הלחיצות על ה"לייק", השיתופים (share), התגובות וההודעות בתיבת המייל שלו זכה עמוד כלשהו.