ביום ג' הקרוב: דיון פגרה בוועדת הכספים על מחירי הדירות

יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני, הזמין את נגיד בנק ישראל פישר למסור סקירה אודות ההחלטות האחרונות שקיבל בנושא המשכנתאות וההשלכות מכך על מחירי הדירות

ועדת הכספים של הכנסת תקיים ביום שלישי הקרוב דיון פגרה מיוחד בהשתתפות נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בנושא המשכנתאות ומצוקת הדיור. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הזמין את נגיד בנק ישראל למסור סקירה אודות ההחלטות האחרונות שקיבל בנושא המשכנתאות וההשלכות מכך על מחירי הדירות, האפשרויות של זוגות צעירים ומשפחות לרכוש כיום דירות ולפיתרונות נוספים בנושא מצוקת הדיור.

גפני אמר כי מדובר בנושא המרכזי ביותר שיעמוד בקיץ הקרוב בכנסת, "על הממשלה להיות אקטיבית ולפעול בכל הכלים האפשריים העומדים לרשותה כדי לסייע בפתרון המצוקה הקשה של מחירי הדירות בישראל. לקראת המושב הקרוב, אנו נקיים כבר בפגרה דיון מקיף עם נגיד הבנק המרכזי ונעלה את הנקודות החשובות והאפשרויות השונות הקיימות כדי לסייע לפתור את מצוקת הדיור", אמר גפני.

נזכיר, כי רק אתמול פישר הנחית מהלומה על נוטלי המשכנתאות ופירסם הגבלה חדשה על השוק - והחריפה ביותר עד כה. הפיקוח על הבנקים, בראשות דודו זקן, הודיע כי החל מה-5 במאי יוגבלו המשכנתאות בריבית משתנה לשליש מהיקף המשכנתא, לעומת 76%. מדובר במשכנתאות בהן משתנה הריבית בפרק זמן של פחות מ-5 שנים. ההנחיה החדשה נועדה לרסן את היקפי המשכנתאות ועשויה להשפיע על הביקושים לדירות.