יוחנן דנינו נכנס לתפקיד המפכ"ל: "השירות לאזרח - נר לרגלינו"

קרא לצעירים שמעוניינים באתגר ובעבודה מעניינת להתגייס לשורות המשטרה: "נבטיח שאנשים שיגיעו למשטרה לא ייהנו רק מחיים של שליחות ועניין - אלא גם מתנאי שכר טובים יותר"

רב-ניצב יוחנן דנינו קיבל היום (א') את דרגות הרב-ניצב, והחליף כמפכ"ל המשטרה את דודי כהן - כך דווח בגלי צה"ל.

דנינו אמר בטקס קבלת הדרגות במשרד ראש הממשלה: "אני מאמין במשטרה שהשירות לאזרח הוא נר לרגליה. אנו עומדים לפני ימים של שינוי, ונבטיח שאנשים שיגיעו למשטרה לא ייהנו רק מחיים של שליחות ועניין - אלא גם מתנאי שכר טובים יותר".

דנינו קרא לצעירים שמעוניינים באתגר ובעבודה מעניינת להתגייס לשורות המשטרה.

המפכ"ל היוצא, רב-ניצב דודי כהן, סיפר עד כמה קשה לו הפרידה מהמשטרה. "כבר מכיתה ג' רציתי להיות שוטר, וזכיתי לממש את השאיפה הזו באופן המלא".

נוכח טקס חילופי המפכ"ל והאבטחה הכבדה סביבו הוגבלה תנועתם של בני משפחת שליט המפגינים מול משרד ראש הממשלה. הפעילים במאהל המחאה נדרשו לעמוד בצד השני של הכביש, מבלי שיוכלו להתקרב לשרים.

בימים האחרונים שוקד המפכ"ל הנכנס, יחד עם השר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', על הרכבת סגל הפיקוד הבכיר החדש של משטרת ישראל. דנינו לא מהר לקבל החלטות. בניגוד לקודמיו בתפקיד, הוא המתין ונכנס לנעלי השוטר מספר אחת כשקציניו לא יודעים מי מהם יקבל איזה תפקיד ומי לא יקודם כלל.

ביום שלישי הקרוב דנינו יזמן אליו את הקצינים הבכירים שבחר לתפקיד מפקדי המחוזות ומפקדי האגפים החדשים ואת הסגנים. לפחות 6 תתי-ניצבים יועלו לדרגת ניצב, בהם לפחות אישה אחת.

לאחרונה נודע כי השר לביטחון הפנים פנה לקציני צבא ובדק איתם את האפשרות שיעברו למשטרת ישראל וימונו לראשות שני אגפים. בסבב הזה צפויות הפתעות ואכזבות.