פורטוגל הסכימה על תוכנית חילוץ בהיקף 116 מיליארד דולר

פורטוגל סיכמה עם האיחוד האירופי וה-IMF על תוכנית חילוץ בהיקף 79 מיליארד אירו ל-3 שנים, כדי לסייע לכלכלתה הפגועה ■ סוקראטס: "התוכנית טובה מאלה שקיבלו יוון ואירלנד"

פורטוגל הגיעה להסכמה עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) על תוכנית חילוץ בהיקף 78 מיליארד אירו (116 מיליארד דולר) למשך 3 שנים, כדי לסייע לכלכלתה הפגועה, עליה אמר ראש ממשלת פורטוגל חוזה סוקראטס כי היא "ידידותית יותר מאלה שקיבלו הכלכלות הפגועות האחרות ביבשת".

סוקראטס, שהתפטר מתפקידו בחודש מארס האחרון ומכהן כראש ממשלת מעבר עד הבחירות אשר יתקיימו במדינה ב-5 ביוני, התבטא בריאיון טלוויזיוני כי ההסכם שהתקבל ימנע את הצורך בהפרטת הביטוח הלאומי במדינה.

פרטים חשובים נוספים, דוגמת כמה ריבית תצטרך פורטוגל לשלם על ההלוואות, עדיין לא נסגרו סופית, אולם סוקראטס ציין כי ההסכם על תוכנית החילוץ "כולל תאריך יעד מרגיע יותר לטיפול הממשלה בגרעון שלה". כמו כן, סוקראטס ציין כי במסגרת התוכנית לא תצטרך פורטוגל להוריד את שכר המינימום לעובדים במגזר הציבורי - צעד אותו נדרשו לנקוט אירלנד ויוון.

פורטוגל היא החברה השלישית באיחוד האירופי אחרי יוון ואירלנד אשר הגישה בקשה לסיוע כלכלי כדי להתמודד עם חובותיה, תוך יצירת משבר בקרב אמון המשקיעים שדרשו מצידם העלאה של המיסים במדינה, כדי להתמודד עם הגרעון התקציבי. נזכיר כי הפנייה התבצעה בתחילת חודש אפריל השנה על ידי ראש הממשלה סוקראטס.