אפלייד מטיריאלס משיבה למהנדס צבי להט: "תביעתו גוחכת"

המהנדס הישראלי תבע את אפלייד מטיריאלס בטענה לגניבת פטנטים, ואולם החברה טוענת בתגובה כי הידע שהוא הציג לה אינו המצאה ואינו טכנולוגיה חדשה

חברת אפלייד מטיריאלס האמריקנית טוענת כי הידע שהציג לה המהנדס הישראלי, צבי להט, אינו המצאה ואינו טכנולוגיה חדשה, אלא כמה עקרונות שאינם ניתנים להגנה כפטנט או כסוד מסחרי, וממילא היו ידועים בעת שהוצגו גם לאפלייד וגם לגופים אחרים.

בכתב הגנה שהגישה לתביעתו של להט נגדה, טוענת החברה כי התביעה הוגשה בשיטת "מצליח", בניסיון של להט להתעשר על חשבונה, מתוך הנחה כי החברה תעדיף לשלם לו סכום כלשהו, רק כדי להסיר מעליה את הנטל של ניהול תביעה.

להט טען כי אפלייד גזלה ממנו המצאות טכנולוגיות שהובילו לצמיחתה במאות אחוזים. אפלייד נסחרת בנאסד"ק בכ-20 מיליארד דולר, ולהט טוען כי חלק מתחומי פעילותה העיקריים מבוססים בעצם על רעיון שלו, שהציג לה לפני 14 שנה.

אפלייד מציינת, באמצעות עוה"ד ד"ר עדי גילת ומיקי גינסבורג ממשרד גרוס קליינהנדלר חודק הלוי גינברג ושות', כי להט מעולם לא פעל כדי להגן על הקניין הרוחני שהוא טוען כי נגזל ממנו.

"ניסיונו של להט לנכס לעצמו את המצאתו של תחום ציפויי נחושת של שבבי סיליקון באמצעות תהליכים אלקטרו-כימיים, בעוד שפיתוח זה התחיל בתעשייה ובאפלייד שנים טרם שפנה אליה להט, הינו גובל בגיחוך", נטען כתב ההגנה.

להט טוען, באמצעות עו"ד דורון רוזנברג ממשרד פטמן רוזנברג ושות', כי אפלייד פנתה אליו דרך חברת ההנדסה שבבעלותו, תמהיל-טק, וביקשה שיציג את יכולותיו בתחום. לדבריו, הוא ניהל את המשא-ומתן באמצעות מדען שהכיר בשם ניקולאי קוברסקי, ומאוחר יותר התפלא לגלות כי קוברסקי עובד באפלייד ומיישם שם את המלצתו.

אפלייד טוענת כי להט הוא שפנה אליה כדי להציג לה את רעיונותיו, והיא ניאותה להיפגש עם נציגיו, אך התרשמה כי בדברים אין ממש וכי הרעיונות אינם מגובשים. לדבריה, היא בחרה להעסיק את קוברסקי בנסיבות אחרות, בלי קשר לפנייתו של להט.