נדחתה תביעת בן-זוגה של אהובה תומר ז"ל לפיצויים ולפיטורי אלי ישי

דני רוזן, בן-זוגה של תנ"צ תומר שנהרגה בשריפה בכרמל, דרש בתביעתו פיצוי של כמיליון שקל וכן דרש להורות לשר הפנים להתפטר ■ הפרקליטות: המדינה פטורה מאחריות בנזיקין

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אתמול (ד') על הסף את תביעתו של דני רוזן, בן-זוגה של תת-ניצב אהובה תומר ז"ל, מפקדת תחנת חיפה במשטרה שנספתה באסון השריפה בכרמל, כנגד מדינת ישראל וכנגד שר הפנים. רוזן תבע פיצויים של מיליוני שקלים וכן את התפטרותו או פיטוריו של שר הפנים, אלי ישי.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי ידחה את התביעה על הסף, בנימוק שתומר נהרגה במסגרת תפקידה המבצעי, ולפי חוק המדינה פטורה מאחריות בנזיקין בשל מוות שאירע תוך ועקב שירותה המשטרתי של תומר.

לדברי המדינה, ההסדר היחיד עבור יורשיה של תומר הוא תגמולים ושיקום לפי חוק משפחות חיילים או שוטרים שנספו במערכה.

בנוגע לדרישתו של רוזן כי בית המשפט יורה על פיטורי השר ישי, טענה המדינה כי אין זה בסמכותו של בית המשפט.

רוזן: אי-הבנה

לבקשת רוזן העניק לו בית המשפט ארכה לשם הגשת תגובתו לעמדת המדינה. אולם גם בחלוף הארכה לא הגיש רוזן כל תגובה.

רוזן מסר כי אי-הגשת התגובה שלו לבית המשפט נבעה מאי-הבנה, וכי הוא מתכוון לערער על ההחלטה לדחות את תביעתו ולהמשיך ולנהל אותה.

עוד מסר רוזן כי "אתמול היה דיון בבג"ץ בחלק הנוסף של תביעותיי, העוסק בבקשתי כי אלי ישי יתפטר מתפקידו או יפוטר על-ידי ראש הממשלה. השופטת מרים נאור אמרה חד וחלק כי אין בדעתה להסיר את התביעה עד שיתקבלו תוצאות בדיקת מבקר המדינה בפרשה. אם בית המשפט העליון מצא לנכון להשאיר את התביעה תלויה ועומדת, קל וחומר שבית המשפט המחוזי לא יוכל שלא לדון בתביעה לגופו של עניין".

את המדינה ואת שר הפנים ייצגו עורכי הדין איתן לדר ואיתן צור מפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי).