שור בשנת קיץ?

נקודת המילוט האחרונה של ת"א 25 מהכרזה על מגמת ירידה היא 1,267

ביום חמישי בבוקר התייחסתי לאפשרות של תמיכה מקומית למדד ת"א- 25 מעל 1,280. יתרה מכך, המדד "אמור" היה לעלות כך שהחומרה הדובית של העובדה שהוא ירד ביום חמישי היא כפולה. נקודת המילוט האחרונה של תל אביב 25 מהכרזה על מגמת ירידה היא 1,267. ירידה מתחת ל-1,267 תאשר שינוי מגמה לטווח הבינוני עם סיכוי להטבעת פסגה כפולה ברמות השיא. נקודת השפל של תבנית הפסגה הכפולה היא באזור ה-1,243 ומהלך מתחתיה ובייחוד מתחת ל-1,234 ילמדו כי השורים נכנסים לשנת קיץ.

נזכיר שחולשה ניכרה בשוק המקומי עוד לפני שמדדי ניו יורק התחילו להיות עצבניים והיא נרמזה על ידי האינדיקטורים הטכניים של המדד, כך שהתממשותה מחייבת הצמדות לפרשנות של הגרף המקומי ללא פזילה לתוצאות כאלו ואחרות של המסחר בוול סטריט, מה גם שפזילה כזו בעיקר תטשטש את התמונה.

בשביל שתל אביב 25 יצא ממצבו הדובי, עליו לעלות מעל 1,295. ביום חמישי בבוקר חשבתי שסביב פריצה כזו יסתובב הטור של היום. זה לא קרה אז המחשבה מתפוגגת. אם זה יקרה, יש לנו את יום חמישי הבא לדון במשמעויות.

היפוך אנרגיה?

המסחר בוול סטריט היה עצבני עקב היפוך המגמה במחירי האנרגיה והסחורות. צריך לזכור שמשקלן של מניות האנרגיה והסחורות במדד ה-S&P 500 הוא כ-20% ואפשר להוסיף להן עוד מניות הקשורות לעולם זה כמו למשל מניות חברות האנרגיה הירוקה.

לאור כך, ירידה חדה שלהן מושכת את ה-S&P500 כלפי מטה, יוצרת פאניקה בשוק, כולל תרחישי אימה מקוריים כמו מכירת מניות על ידי קרנות גידור שהפסידו בסחורות. המעניין הוא שאם הייתם שואלים לפני שבועיים האם ירידה של מחירי האנרגיה והסחורות היא תרחיש רצוי לכלכלה העולמית היו מן הסתם עונים רוב הכלכלנים שאכן כך למעט אותן מדינות שעיקר פרנסתן היא על הסקטורים האלו.

אבל, כנראה שגם אירוע חיובי, כשהוא מגיע בהפתעה, הוא מפחיד. אם תרצו, נסים טאלב אומר שברבור שחור הוא אירוע מפתיע, גם אם חיובי. הניסיון הנוכחי מלמד שגם הפתעה חיובית יכולה להיות שלילית בין אם בגלל קיומם (עדיין!!!) של מינופים פיננסיים ספקולטיביים מטורפים בעולם (במקרה הזה ביחס לעסקאות על נפט וחוזים, ראו את ה"הגנה" של גולדמן זאקס על מגמת העליה של נכסים אלו) ובין אם בגלל שהיא משחררת מחשבות שליליות מעצם היותה הפתעה.

טכנית, תמיכת המפתח ל-S&P500 היא 1,335. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי בעוד שתמיכה מעל 1340 תאפשר את המשך מגמת העליה הנוכחית. האזור 1,335-1340 הוא אזור התמיכה וההכרעה אחריו נעקוב ביום שני.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.