צפו בווידיאו: כובע גרב וזקן לבן - בן לאדן באחוזה בפקיסטן

משרד ההגנה האמריקני פרסם תמונות של בן לאדן שנתפסו במהלך חיסולו ■ הממשל האמריקני בחר להשתיק את הקול בסרטונים מחשש להמשך הפצת משנתו

משרד ההגנה האמריקני פרסם אמש תמונות ראשונות של בן לאדן, שנתפסו במתחם שבו הוא חוסל בשבוע שעבר.

בסרטונים שצולמו על ידי אנשיו של בן לאדן, נראה מנהיג אל קאעידה מקליט נאומי תעמולה למאמיניו וצופה בשידור הקלטות שלו בטלוויזיה. בנוסף נמצאו סרטונים שמתעדים את שגרת חייו של בן לאדן בווילה בפקיסטן. הממשל האמריקני בחר להשתיק את הקול בסרטונים מחשש להמשך הפצת משנתו.

אל קאעידה מאשרת: הוא חוסל

בחוגים אסלאמיים שונים הטילו בימים האחרונים ספק בהודעת האמריקנים על חיסולו של אוסאמה בן לאדן, אבל אתמול בצהריים הודו באופן רשמי גם בארגונו שלו: מנהיג אל-קעידה אכן חוסל על-ידי לוחמי הקומנדו מארצות הברית.

מדובר בהתייחסות ראשונה של אנשי הארגון לחיסול. ההודעה על כך התפרסמה בפורום אינטרנטי של פעילי ג'יהאד עולמי - שם, לצד אישוש הידיעה על מותו של בן לאדן, נכתב גם איום מפורש לנקום את מותו.

"דמו של בן לאדן לא נשפך לשווא", כתבו פעילי הארגון. "אנו נמשיך לפגוע בארצות הברית ובבנות בריתה, ונדאג לכך שמותו ירדוף אותן כמו קללה בכל רחבי העולם". ההודעה כללה גם קריאה לאזרחי פקיסטן לחולל הפיכה בארצם כדי "לנקות את המדינה מהבושה הרבה שהביא חיסולו של בן לאדן".