באווירה טובה: ארה"ב וסין גיבשו מדיניות פיננסית משותפת

נציגי ממשלות ארה"ב וסין חתמו כינוס בן-יומיים, בו חתמו על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ■ סין תפתח שווקיה לבנקים ומבטחים זרים ■ גייתנר: "מקווה שסין תאפשר ליואן להמשיך להתחזק"

ארה"ב וסין חתמו היום (ד') התכנסות בת-יומיים במסגרתה בנו בנוגע לגיבוש מדיניות פיננסית משותפת לשתיים מהכלכלות הגדולות בעולם. נציגי שתי המדינות הגיעו להסכמות בסיסיות סביב סוגיות סביבתיות, הגנה על רכוש אינטלקטואלי ומדיניות פיננסית.

שני הצדדים חתמו במהלך הכינוס על הסכם מסגרת להגברת המאמצים המשותפים לשיתוף פעולה כלכלי בין הצדדים, עליו אמר שר האוצר הסיני זו גואנגאו כי "יעזור לשני הצדדים להימנע מחיכוכים".

במסיבת עיתונאים נפרדת לכינוס, הכריז שר האוצר של ארה"ב טימותי גייתנר כי חש ב"תנודות מבטיחות ביותר" בכל הקשור לשינוי המדיניות הפיננסית של מקבלי ההחלטות בסין, וכן כי סין התחייבה להשלים בדיקות שהחלה לבצע על תוכנות ממשלתיות שלה, בכל הקשור לסוגיית הרכוש האינטלקטואלי עליה נדונו נציגי המדינות.

גייתנר: "מקווה שהיואן ימשיך להתחזק"

סין הסכימה לאפשר לבנקים זרים להציע ללקוחות קרנות נאמנות במדינה, וכן לנקוט בצעדים אשר יאפשרו למבטחים מחו"ל למכור ביטוחי רכב בסין. נציין כי סין היא השוק הגדול ביותר בעולם למכירת כלי רכב. כמו כן, בנקים וחברות ביטוח ברחבי ארה"ב לחצו מזה זמן רב על סין לפתוח את שווקיה לשירותים פיננסים חיצוניים ולמוצרים זרים.

שר האוצר גייתנר ומזכירת המדינה בארה"ב הילארי קלינטון נפגשו עם סגן ראש ממשלת סין וואנג קישאן ומזכיר המדינה דאי בינגו בימים שני ושלישי, יחד עם גורמים מדיניים נוספים אשר השתתפו בדיונים.

גייתנר ציין את התחזקות היואן הסיני, וציין כי תקוותו היא שסין "תאפשר את המשך התחזקות המטבע". זאת, כאשר ברקע מוסיפים כלכלנים בארה"ב להתלונן כי סין שומרת על ערכו הנמוך יחסית של המטבע המקומי, כדי להעניק ליצואנים במדינה יתרונות מסחריים. "בנוסף, חשוב להדגיש כי אני מברכים השקעות מסין בתוך ארה"ב", הוסיף גייתנר.