בנק הדואר לקראת הנפקת כרטיסי אשראי הנטענים במט"ח

בחברת הדואר שואפים כי כרטיסי האשראי הנטענים יחליפו בעבור הנוסעים לחו"ל את המחאות הנוסעים, ואף ייתרו לקיחת מזומנים בכמות גדולה

חברת הדואר מתקדמת לקראת הנפקת כרטיסי אשראי. בנק הדואר צפוי לחתום על הסכם לשלוש שנים עם חברת פיוניר (Payoneer) להנפקת כרטיסי אשראי מט"חיים נטענים pre paid. כרטיסי אשראי מט"חיים אינם מוצר שקיים כיום בישראל, ובכוונת בנק הדואר להתחיל להנפיק את הכרטיסים לקראת עונת הנסיעות לחו"ל. על פי הערכות מדובר בלפחות 50 אלף כרטיסים בהיקף של "עשרות מיליוני שקלים". מנכ"ל בנק הדואר הוא יואל נוה.

בחברת הדואר שואפים כי כרטיסי האשראי הנטענים יחליפו בעבור הנוסעים לחו"ל את המחאות הנוסעים, ואף ייתרו לקיחת מזומנים בכמות גדולה. הואיל והרכישה מתבצעת בשקלים תיחסך גם עמלת ההמרה הגבוהה יחסית, שבה מחויב מי שמשתמש כיום בכרטיסי אשראי ישראלי בחו"ל. בעתיד ניתן יהיה להעניק דרך הכרטיס הטבות והנחות.

פיוניר תיתן לבנק הדואר את המעטפת שתאפשר לו להנפיק כרטיסי אשראי - הדפסה, תפעול, מערכת ההחזרים, המרה ולוגיסטיקה. לצורך ההתקשרות המהירה עם פיוניר החליטה ועדת הרכישות המרכזית של חברת הדואר על מתן "פטור מהתקשרות עם ספק יחיד, לקבלת שירותי הנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי נטעני מט"ח" . בנק הדואר סירב להתייחס. גם ממשרד עו"ד יובל לוי ושות', המייצג את פיוניר, סירבו להגיב.

הליך בחירה

פיוניר, שהוקמה ב-2005, היא חברת ישראלית המתמחה בשירותי תשלום מאובטחים באינטרנט באמצעות כרטיס חיוב. לחברה אישור להנפקת כרטיסי חיוב מחברת מאסטרקארד העולמית, שמשמשים ככרטיסי אשראי לכל דבר. מנכ"ל פיוניר הוא יובל טל, ובחברה השקיעו קרנות הון סיכון ככרמל ונצ'רס, Crossbar קפיטל וגריילוק.

בשנה שעברה קיבל בנק הדואר מעמד של חבר בויזה אירופה, שיוכל להנפיק כרטיסי ויזה. יתכן כי הכרטיס השקלי יהיה בהנפקה משותפת עם אחת מחברות האשראי בישראל, ואם יוחלט כך, יערוך הדואר הליך לבחירת החברה בין שלושת חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט, כאל ולאומי קארד. גם הסליקה תתבצע על ידי החברה שתיבחר.