אוסף פורנו נרחב ודיסקים כחולים נחשפו בביתו של בן לאדן

אין ספק שעצם האיזכור של חומרים פורנוגרפיים בסמיכות לשמו של בין לאדן נועד להכפיש את דימויו של מנהיג אל קאעדה בעולם המוסלמי

"כמויות ניכרות" של חומרים פורנוגרפיים נמצאו במאגרי המידע הממוחשבים שנחשפו בבית המקלט של אוסמה בין לאדן באבוטאבאד, פקיסטאן, ושנבדקים עתה במתקן של סוכנות ביון המרכזית בארה"ב. כך אמרו אתמול (ו') פקידי ממשל אמריקניים.

הפקידים הודו, כי לא ברור מי צפה, אם בכלל, בקלטות ובדיסקים הכחולים: בין לאדן או דיירים אחרים בבית הגדול. הם אף ציינו, שמציאת חומרים פורנוגרפיים באוסף של חמישה מחשבים, עשרה כוננים קשיחים ועשרות כונני אגודל (USB), שההיסטוריה שלהם אינה רשומה ושמי יודע איזה ידיים עברו, אינה מפתיעה כשלעצמה.

אבל אין ספק שעצם האיזכור של חומרים פורנוגרפיים בסמיכות לשמו של בין לאדן נועד להכפיש את דימויו של מנהיג אל קאעדה בעולם המוסלמי, ובמיוחד בחוגים הדתים הקיצוניים, קהל היעד שלו. יצירת אסוסיאציה בין בין לאדן לבין התמכרות לפורנוגרפיה נועדה לשלול ממנו את הילת המארטיר, הקדוש המעונה, ולקבע אותו בתודעה הגלובלית בכלל והמוסלמית בפרט כטרוריסט צבוע, שמדבר גבוהה גבוהה על התנזרות מחטאים ושמירה על הטוהר המיני, אך בחדרי חדרים נוהג כמו כל חוטא מצוי.

מיליונים ברחבי תבל, שראו תצלום של בין לאדן, עטוף בשמיכה וצופה בקלטות שמנציחות את מסרי הטרור שלו, לא יתקשו לצייר בדימיונם כיצד הוא צופה בקלטות אחרות, מהסוג הכחול.

ריצ'ארד קלארק, לשעבר היועץ המיוחד ללוחמה בטרור בממשל קלינטון, אמר אתמול בראיון ל-ABC, כי ההדלפות על החומרים הפורנוגרפיים "הן חלק ממאמץ של הממשל להשחיר את פניו של בין לאדן לאחר מותו בתקווה למנוע את הפיכתו למארטיר בקרב צעירים ערבייים".

הזיקה, האמיתית או המדומה, של בין לאדן לפורנוגרפיה, מגחיכה את הטפות המוסר שלו למערב המושחת. ב"מכתב לעם בארה"ב", מ-2002, הוא מגנה במילים קשות את התרבות האמריקנית בגין ההפקרות המינית שהיא מטפחת: "האומה שלכם משתמשת בנשים כבמוצרי צריכה או אמצעי פרסום. אתם מורחים תצלומי הגופות העירומים של בנותיכם על כרזות פרסום כדי למכור מוצרים ללא כל בושה. אתם שוטפים את מוחות בנותיכם כדי לשכנע אותן שהן 'משוחררות' רק מפני שהן לובשות בגדים חושפניים, אך, למעשה, מה שמשוחרר היא התשוקה המינית שלכם".

ועם זאת, ייתכן שהמאמץ להכפיש את בין לאדן יחולל תוצאות בלתי צפויות. במקום לשים ללעג את הטרוריסט, עלולות ההדלפות האמריקניות לעורר זעם בפקיסטאן ובמדינות אחרות. חסידיו המושבעים של בין לאדן עלולים לראות במיזם האמריקני עלבון נגד האיסלאם.

אין זו הפעם הראשונה שממשל אובמה מנסה להציג את בין לאדן באור לא מחמיא. בימים שחלפו מאז פשיטת הקומנדו הדליפו פקידי ממשל שבחדר השינה שלו נמצאה גלולות להגברת החשק המיני (הן תוארו כויאגרה של תמציות צמחים). למחרת המבצע אמרו פקידים, בכללם סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, שבין לאדן ניסה למצוא מחסה מאחורי נשותיו ולהשתמש בהן כמגן אנושי. כעבור 24 שעות נאלץ דובר הבית הלבן להכחיש את הגרסה הזו. "שחררנו אינפורמציה רבה במהירות גדולה מדי", כדבריו.