סחרחורת הסחורות והדו"חות

שלוש מכות נוחתות מוול סטריט:ירידת מניות הסחורות והאנרגיה ומכת הדו"חות הכספיים

המהלך של ת"א- 25 מעל 1,294 נכשל ובכך נכשל, נכון ליום חמישי-סיום המסחר, הקאמבק של מגמת העליה. האזור 1,280-1,294 הוא אזור הדמדומים של תל אביב 25. יעלה מעל 1,294, סיכוי מחודש ומשמעותי למגמת עליה. ירד מתחת ל-1,280: סיכוי משמעותי למגמת ירידה שיהפוך משמעותי יותר מתחת ל-1,267. מרבית האינדיקטורים מצביעים שוב על חולשה ואיתה נתחיל את המעקב בתחילת השבוע. פריצה של האזור 1,280-1,294 תיתן קריאת כיוון.

שלוש המכות של וול סטריט

שלוש מכות נוחתות, לפחות בתפיסה שלנו, מוול סטריט: מכת ירידת מניות הסחורות, מכת ירידת מניות האנרגיה ומכת הדו"חות הכספיים.

מהשתיים הראשונות התגוננו פחות או יותר בתיק קניון המניות על ידי הקטנה מבעוד מועד של החשיפה לסקטורים הבעייתיים. כך גם החשיפה לסקטור הפיננסים החלש נמוכה. אבל, הדו"חות הכספיים והמסחר בעקבותיהם מכים מכות קשות שמבטלות את הערך המוסף של ניהול החשיפות הסקטוריאליות.

כך למשל, NVDA . התלבטנו קשות ביום חמישי האם למכור או לא. חוץ מהסיבה שיש דו"ח בפתח לא הייתה סיבה למכור. הפוטנציאל הכלכלי והטכני היו גבוהים. הסיכון שבמכירה היה גם כספי מעצם האפשרות שאחרי דו"ח טוב המניה תעלה ודווקא את ההזדמנות הזו נחמיץ וגם מנטאלי בעצם החריגה מכללי הברזל של המודל.

התוצאה: דו"ח טוב וירידה חדה ושוב מכה לתשואה של התיק שהשנה נאספת בכפית. חלק מנפגעות הדו"חות עפו מהתיק שכן קשה למניה לחזור למומנטום חיובי אחרי שהיא מוסטת ממסלולה. אבל את DIS CSCO ו-NVDA נשתדל להשאיר בתיק קניון המניות מתוך הערכה שהטרנד החיובי של דיסני וההתפתחות של גל עולה אצל CSCO ו-NVDA יוכלו להתחדש אחרי שהמשקיעים קצת יתעשתו. יש סיכוי שהתמיכה ב-18 דולר תעזור קצת ל-NVDA.

בכל הקשור לסקטורים החלשים, נכון ליום שישי סיום המסחר אין הצדקה טכנית להגדלת פוזיציות אבל כדאי לעקוב אחריהם מעקב הדוק ולהיות מוכנים עם מניות מעניינות למקרה שהמגמה תתהפך היפוך מהיר. בצד העוצמה ניתן למצוא את סקטור הצרכנות הקבועה (מיוצג על יד קרן הסל XLP ), את סקטור הבריאות (XLV ) ואת סקטור התשתיות הציבוריות (XLU ) שלושתם סקטורים סולידיים.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.