אימפקט בתגובה לתמ"ג: אין מנוס מייקור הריבית במשק

צחי ליבוביץ' מנהל השקעות ראשי באימפקט מקבוצת בנק אגוד: "חרף טענות היצואנים שייקור הריבית מחליש את הדולר ופוגע להם בייצוא אנו רואים דווקא זינוק של 16%"

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שהיה נמוך יחסית ורשם עלייה של 0.6%, והיום פורסמו נתוני התמ"ג לרבעון הראשון, שהצביעו על התרחבות בקצב שנתי של 4.7% בפעילות במשק.

צחי ליבוביץ' מנהל השקעות ראשי באימפקט מקבוצת בנק אגוד מוסר כי לנוכח נתוני התמ"ג החדשים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא יהיה מנוס מייקור הריבית במשק.

"חרף טענות היצואנים שייקור הריבית מחליש את הדולר ופוגע להם בייצוא אנו רואים דווקא זינוק של 16% בייצוא סחורות ושירותים. אלה הם נתונים חזקים בהחלט שיכולים לתמוך בהחלטה של הנגיד להעלות עוד החודש את הריבית בשיעור 0.25% לפחות וזאת חרף הפגיעה האפשרית בדולר כתוצאה ממהלך זה".

"גם נתוני הצריכה הפרטית והסקטור העסקית תומכים בכך ומשמשים בסיס איתן בהחלטת הנגיד להעלות את הריבית". לעומת זאת, מוסיף ליבוביץ', אנו רואים ירידה דרסטית בהוצאה לצריכה ציבורית בשיעור של 5.7% זאת לאחר שנתון זה היה גבוה מאוד ועמד על 7.5% ברבעון הרביעי של 2010. לנתון הצריכה הציבורית כרגע אין כל השפעה על התוצר.