ש"ס והאוצר: 110-130 תמיכה אלף ש' למשפחה בפריפריה

ל"גלובס" נודע, כי התמיכה מחולקת כמענק ישיר של 60 אלף שקל והשאר ישולם בסבסוד הקרקע והפיתוח ■ ישי: "הצלחנו במאבק למען הזוגות הצעירים"

על רקע איומי ש"ס במשבר קואליציוני בעקבות חוק המשכנתאות, זימן שר האוצר, יובל שטייניץ, את שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, ואת שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, לפגישה על מנת לדון בפתרון המשבר. בסיום הדיון הוחלט על סיכום בין שס לאוצר: כל משפחה תקבל בין 110 ל-130 אלף שקל, כשהתמיכה מחולקת כמענק ישיר של 60 אלף שקל והשאר ישולם בסבסוד הקרקע והפיתוח - כך נודע ל"גלובס".

בש"ס הסכימו למשוך את הצעת החוק והיא לא תעלה להצבעה הערב. השר אלי ישי אמר כי "הצלחנו במאבק למען הזוגות הצעירים, מדובר לראשונה בעזרה שתגיע ישירות לזוגות הצעירים ולמי שבאמת זקוק לכך".

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, הדגיש בשיחותיו עם גורמים בקואליציה בימים האחרונים כי מדובר במשבר כלכלי שיהפוך להיות משבר פוליטי. "אני מבקש להזכיר למי ששכח כי ש"ס לא הצטרפה לממשלה בגלל אי הסכמה על קצבאות הילדים. חוק הדיור חמור פי כמה מסוגיית קצבאות הילדים", אמר ישי.

גורם בכיר בש"ס ציין כי להצעת חוק המשכנתאות יש רוב בקרב הציבור וכמובן בכנסת. "אם יש מישהו בקואליציה שלא מבין את הדברים יחכה לראות מה יקרה אם הצעת החוק תעלה", הבהיר הגורם.

ביום חמישי האחרון נפגש ראש הממשלה עם שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ועם סגן שר האוצר, איש ש"ס גם הוא, יצחק כהן ( השר ישי נעדר ממנה מסיבות רפואיות). ביום שישי התקיימה פגישת המשך בין השר אטיאס לראש אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן, באותו הנושא, וזאת לאחר ביקורו של שר האוצר בבוקר יום שישי בביתו של הרב עובדיה יוסף, שם נפגש גם עם ישי ואטיאס.

ישי ביקש ליעד את המשקל המכריע של הסיוע ישירות לציבור. "זה לא יעלה על הדעת שרכישת דירה תהיה בגדר חלום בלבד עבור זוגות צעירים", אומר ישי. "אנו מצויים במשבר משמעותי, משבר אמיתי. ש"ס נלחמת את מלחמתם של הזוגות הצעירים במדינת ישראל".

לדברי ישי, "ש"ס לא התכוונה לקבל שום הצעה זולת סיוע משמעותי ולא קוסמטי. אנחנו יודעים שלהצעה שלנו יש רוב מכריע בקרב סיעות הבית. אם מישהו מבקש לבדוק עד כמה ש"ס מבקשת להלחם עבור הזוגות הצעירים שימשיכו להקשיח עמדות. הצעת החוק היא כל כולה זוגות צעירים", הבהיר השר ישי .