מנכ"ל anyclip: "אנחנו על הרדאר של גוגל ומיקרוסופט"

חברת anyclip הישראלית חתמה לאחרונה 2 עסקעות גדולות - עם אולפני Vivendi Entertainment ואולפני יוניברסל - ההיקף מוערך בכ-7 מיליון דולר לכל עסקה

חברת anyclip הישראלית ממשיכה להעמיק את הקשרים שלה בהוליווד: החברה חתמה לאחרונה על הסכם אסטרטגי עם אולפני Vivendi Entertainment, שאחראית על סרטים כמו The Collector ויומן נעורים. מדובר בהסכם השני המשמעותי שעליו מודיעה החברה, לאחר שלפני כחודש חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אולפני יוניברסל. היקף העסקאות מוערך בכ-7 מיליון דולר כל אחת.

anyclip מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לשותפיה העסקיים יכולות חיפוש בסרטים ואיתור כל קטע בסרט באמצעות מאפיינים כמו הדמויות המשתתפות בהם, פרטי הסצנה, מיקום הסצנה, מידע התנהגותי, ציטוטים, חפצים ומותגים המוזכרים בהם.

החברה הוקמה לפני שלוש שנים על-ידי מיקי שולהוף, שכיהן כנשיא סוני אמריקה בעבר, ואראל מרגלית, מייסד קרן JVP הירושלמית. anyclip, המנוהלת על-ידי אורן נאומן, מעסיקה 30 עובדים והושקעו בה מעל 3 מיליון דולר על-ידי JVP ו-GTI. החברה עדיין לא רווחית, מכיוון שהיא השיקה את המוצר שלה לפני מספר שבועות, אולם לדברי נאומן, היא לא מתכננת לגייס סכומי כסף נוספים. "יש לנו מספיק הון בשביל לעשות את העבודה", הוא אומר.

לדברי יואב צרויה, שותף בקרן JVP, "החברה הצליחה בתקופה קצרה לחתום על שני הסכמים אסטרטגיים, מה שמעיד על ההכרה של התעשייה האמריקנית ביכולות וביצירתיות של חברות היוצאות מישראל בכלל ומרובע המדיה של הקרן בפרט".

הרעיון של anyclip מציע ביסודו אפשרות לחפש באמצעות מנוע של החברה פרטים שונים בסרטים בעזרת התיוג המסיבי שהיא עושה היום לתכנים של החברות שאיתן היא נמצאת בהסכמים. עובדי החברה עוברים על כל פריים בסרטים ומוסיפים שכבה נוספת של תיוג. מכיוון שמדובר בעבודת נמלים, היא משתמשת באמצעי זיהוי ממוחשבים, כשרוב האינפורמציה נעשית על-ידי עובדי החברה וגם בעזרת כ-1,900 אנשים חיצוניים שעוזרים לחברה בחיפוש אינפורמציה נוספת.

"אנחנו כל הזמן בוחנים חברות של זיהוי, אולם הטכנולוגיות לא מספיק מפותחות", אומר נאומן. "יש מערכות שיודעות לזהות, למשל, מכונית בסרט אבל הן לא יודעות לזהות בהכרח את שם הדגם. המחשב גם לא יודע לזהות שמדובר בסצנה רומנטית".

לדברי נאומן, "כל פרטי המידע המתויג מופיעים על-פני הטיימליין של הסרט, מה שמאפשר לכלי חיפוש למצוא את הדברים שמחפשים בחלקיק שנייה. הוא מוסיף כי "מדובר לפעמים ב-6,000 פריטים לסרט". זמן התיוג לוקח כ-20 שעות, כשלחברה יש כיום גישה לספרייה של 7,000 סרטים.

מעבר למנוע החיפוש של החברה, הכולל נגן לצפייה בסרטונים ושיתוף שלהם עם חברים, anyclip עובדת עם שיתופי פעולה שיניבו לה רווחים בעזרת פרסומות. אחד מהשירותים העתידיים שצופים בחברה הוא שילוב הטכנולוגיה באתרי תיירות, כך שאדם שמחפש חופשה ביעד מסוים בעולם, יקבל מהאתר הציע לצפות בקטע מסרט קולנוע שמציג את אותו המקום. בסוף הסרטון יוצג קישור לרכישת הסרט המלא באמזון או בנטפליקס.

כרגע anyclip מתמקדת בשוק האמריקני ואין לה כוונה לפנות גם לאולפני הסרטים הישראלים לתיוג התוכן המקומי. לדברי נאומן, יש לחברה כוונה גם לתייג תוכניות טלוויזיה, מכיוון שבחלק מהמקרים האולפנים המפיקים הם אותם אולפני סרטים שאיתם יש להם הסכמים.

ומה לגבי התעניינות ברכישת anyclip או בשיתוף פעולה טכנולוגי? "אני מאמין שאנחנו נמצאים על הרדאר של חברות כמו גוגל, מיקרוסופט ויאהו, מכיוון שאלה גופי ענק שאנחנו רלבנטיים עבורם", אומר נאומן.