דויטשה בנק: "הפועלים יעקוף את לאומי ברווח הרבעוני"

עוד מעריכים בדויטשה בנק, כי בנק מזרחי טפחות יציג את התשואה על ההון הגבוהה ביותר ברבעון הראשון של 2011

לקראת פרסום דוחות הבנקים המקומיים לרבעון הראשון של 2011, במהלך השבועיים הקרובים, פרסם היום (ג') דן הרווארד, ראש מחלקת המחקר של דויטשה בנק בישראל, סקירה בה הוא פורט את תחזיותיו לתוצאות שיציגו הבנקים.

בדויטשה בנק מעריכים כי בנק הפועלים יציג את הרווח הגבוה ביותר במערכת הבנקאית, ויעקוף בכך את בנק לאומי . את התשואה על ההון הגבוהה ביותר ישיג להערכתם מזרחי טפחות, והרווח הרבעוני של ארבעת הבנקים הגדולים (דויטשה אינו מסקר את הבינלאומי) יסתכם ב-1.85 מיליארד שקל. מדובר ברווח הגבוה ב-35% מהרווח ברבעון המקביל ב-2010, ולמעשה הרווח הרבעוני הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2007, טרום המשבר.

לריכוז קונצנזוס תחזיות אנליסטים - לחצו כאן

הרווארד צופה כי בנק הפועלים, בניהול ציון קינן, יציג רווח רבעוני של 720 מיליון שקל, שישקף עלייה של 56% מהרבעון המקביל ותשואה על ההון של 13.4%. בכך, יעקוף הרווח של הפועלים זה רבעון שני ברציפות את הרווח של בנק לאומי.

להערכתו ההפרשה לחובות מסופקים של הפועלים תהיה כ-0.6%, אלא אם כן הבנק יפתיע עם רקוברי משמעותי. הרווארד מציין כי אחת הסיבות לתשואה הגבוהה על ההון של הפועלים, תהיה הפחתת בסיס ההון כתוצאה מיישום לראשונה של חוזר חובות פגומים, שמשפיע על ההון אך לא על דוח רווח-והפסד. הרווארד מצפה כי הפועלים יודיע על חלוקת דיבידנד של לפחות מחצית מהרווח הנקי ברבעון, כלומר כ-360 מיליון שקל, ויצוין כי חלוקת דיבידנד מחייבת את אישור בנק ישראל, היות וטרם עברו שלוש שנים מאז 2008, אז רשם בנק הפועלים הפסד.

לפי תחזית דויטשה, הרווח של לאומי יסתכם ב-700 מיליון שקל, עלייה של 34% מהרבעון המקביל ונתון המשקף תשואה על ההון של 12.5%. להערכת הרווארד, לאומי יציג הפרשה לחובות מסופקים בשיעור נמוך של 0.3%, והוא מצפה לראות האם הבנק, בניהולה של גליה מאור, יחלק דיבידנד גם ברבעון זה, כפי שעשה ברציפות בשלושת הרבעונים הקודמים.

מזרחי מככב, אך לא יחלק דיבידנד

למזרחי טפחות צופים בדויטשה בנק עוד רבעון מצוין, בו הרווח של הבנק יעמוד על 227 מיליון שקל, עלייה של 33% בהשוואה לתקופה המקבילה. מזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, יציג את התשואה הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית - 13.8%, ובדויטשה מצפים לראות תשואה דומה גם לאורך שנת 2011. לאור הפחתת הלימות ההון בשל יישום חוזר חובות פגומים, מעריך הרווארד כי מזרחי טפחות לא יחלק דיבידנד לפני פרסום תוצאות הרבעון השני.

באשר לדיסקונט , הרווארד סבור כי הוא ימשיך לדשדש ויציג רווח של 203 מיליון שקל, המשקף אמנם עלייה של 42% מהרבעון המקביל אך תשואה של 7.6% בלבד על ההון. יצוין, כי זהו הרבעון הראשון של ראובן שפיגל כמנכ"ל קבוצת דיסקונט. את הבינלאומי, כאמור, דויטשה בנק אינו מסקר.