ישראל כבר לא מתייבשת, פרופ' שני: "משבר המים הסתיים"

"הייתה בעיה של מחסור אקוטי שלא קיימת יותר" ■ עם זאת, הוא מבהיר בריאיון בלעדי ל"תוכנית חיסכון": מחירי המים לא ירדו ■ "החיסכון של עם ישראל בזמן האחרון, יחד עם התוספת החשובה שסיפק לנו הגשם המועט, עזרו לנו להגיע לעידן שבו לא נהיה עוד במשבר מים"

אחרי שנים של מחסור, הודיע הערב מנהל רשות המים היוצא, פרופ' אורי שני, כי ישראל כבר לא מתייבשת. בריאיון בלעדי ל"תכנית חיסכון" הוא אמר: "אני יכול להגיד בזהירות שמשבר המים הסתיים. החיסכון של עם ישראל בזמן האחרון יחד עם התוספת החשובה שסיפק לנו הגשם המועט עזרו לנו להגיע לעידן שבו לא נהיה עוד במשבר מים".

פרופ' שני הסביר כי "אנו יוצאים ממצב של מחסור אקוטי במים. מבחינה מעשית, זה אומר שלמרות שאזרחי ישראל לא היו מודעים לכך, הייתה בעיה אמיתית של אספקת מים והיא לא קיימת יותר. זה הדבר העיקרי".

שני אמר כי החדשות הטובות הביאו לאנחת רווחה משמעותית ברשות המים. "לקראת סוף החורף עמדנו במצב שפחדנו מבצורת חמורה הרבה יותר והכנו שורה של צעדי חרום דרקוניים, כמו איסור על השקיית גינות. היום אפשר להגיד שלא יהיה איסור כזה. הסכנה הקיומית מפני מחסור חסר תקדים במים אינה קיימת עוד", הוא בישר.

עם זאת, הבהיר שני כי השיפור המשמעותי שחל במצב המים לא צפוי להביא להוזלתם. "המים יקרים ולכן לא נוריד את המחיר שלהם. הפתרון למצב הקשה בא כתוצאה מכך שהשקענו בהתפלה, שחלק גדול מהמים שכולנו צורכים מגיע ממנה. בסופו של דבר, למדנו כולנו שלמים יש ערך ואסור לבזבז אותם, כי אם נעשה זאת - המחסור יחזור. אין ברירה, אנו חיים במדבר".