XLE רק תיקון?

האם מניות הנפט ידחופו מעלה את S&P500 או שמא מדובר על תיקון בלבד?

ת"א- 25 נכשל בניסיון נוסף לעלות מעל 1,290 ונתן בכך סימן שלילי נוסף שמחזק את התפתחות החולשה והסיכויים למגמת ירידה. ניתן להבחין בתהליך שנקרא הפצה שמשמעו שהמוכרים דומיננטיים בתוך גבולות המסחר היומי. מהלך מתחת ל-1,280 יחשב סימן דובי משמעותי ומהלך מתחת ל-1,267 יוביל בהסתברות גבוהה להתפתחות גל יורד חזק. יש אינדיקטורים טכניים שהשתפרו קצת מההיבט של עליה בימים האחרונים אבל נכון לעכשיו, מדובר רק בשיפור זמני. המפה תשתנה אם וכאשר יעלה תל אביב 25 מעל 1,294.

חגיגה בוול סטריט?

אתמול נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים יפות, בהובלת מניות האנרגיה שה-ETF המייצגת אותן, XLE , עלתה 2%, פי שתיים מהמדד. התנודתיות והמאניה-דפרסיה נמשכים ומכבידים על פוטנציאל יצירת התשואה במודלים שלנו המבוססים על מהלכים משמעותיים. ההסברים לעליות פחות מעניינים אותנו (דו"ח מלאים, רמזים של בכירים בפד על הצורך להעלות ריבית) אבל כן מעניין אותנו הניתוח הטכני של המנתח הטכני של S&P שרואה, כמונו, פוטנציאל לירידה משמעותית של ה-S&P 500 ומתבסס פחות או יותר על האינדיקטורים שלנו כמו התחזקות המניות הדפנסיביות.

כמובן שעליה כמו זו של יום רביעי מציבה סימן שאלה על התרחיש הדובי. אם אחד המבחנים החשובים הוא אכן מניות הנפט, המיוצגות כאמור על ידי ה-XLE, אזי שמבחינתן העליה אתמול הייתה רק תיקון ופוטנציאל הירידה של ה-XLE תקף. סך הכל היא נבלמה אתמול מתחת לממוצע הנע ל-200 יום, בלימה שמגדירה את מהלך העליה כתיקון. ההסתברות הטכנית היא להמשך ירידה של ה-XLE ולחץ מצידה לפחות על מדד ה-S&P500.

נכון ליום רביעי קשה מאוד לכתוב שורות אלו לנוכח אפקט מהלך העליה גם על התודעה (יוצר תחושה של "הפתעה אפשרית" ופריצה כלפי מעלה) וגם על אינדיקטורים טכניים אבל יש לזכור שהפתעות תמיד יכולות להיות ולא ניתן לשלב חשש מהן בתרחישים. מבחינת עקרונות הניתוח הטכני, מגמת ה-XLE השתנתה לירידה. מי שירחיב את המבט יראה גם את התמיכה ל-XLE ב-80 דולר שהתקבלה ב-2008 שהפכה לרמת התנגדות.

מהלך ירידה של ה-XLE מתחת ל-72 ייתן לשוק אישור למגמת הירידה. מהלך מעל 78 ילמד על סיכוי לשיא היסטורי שלה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.