המשבר הבא עם ארה"ב? רה"מ אישר דיון בבנייה בהר חומה

כמה שעות לפני נאומו של נשיא ארה"ב, תדון הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתוכניות בנייה של כ-1,550 יח"ד בשכונות הר חומה ובפסגת זאב בירושלים

המשבר הבא עם ארה"ב כבר כאן: ערב יציאתו לוושינגטון אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון בבנייה בהר חומה. כמה שעות לפני נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה ושעות ספורות לפני המראתו של נתניהו לפגישה עם אובמה שתתקיים מחר (ו'), תדון הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד הפנים בשתי תוכניות בנייה של כ-1,550 יחידות דיור בשכונות הר חומה ובפסגת זאב בירושלים, הנמצאות מעבר לקו הירוק.

הדיון בתוכניות הללו נדחה כבר כמה פעמים, וכעת אישרה אותו מזכירות הממשלה, על אף העיתוי הרגיש.

אחת התוכניות, להקמת 625 יחידות דיור בפסגת זאב שבצפון ירושלים, כבר אושרה בחודש דצמבר, והיום יעסוק הדיון בהתנגדויות הציבור בוועדה. מדובר באותה תוכנית שאישורה הכעיס את האמריקנים.

התוכנית השנייה שתעלה על שולחן הוועדה כוללת בניית 930 יחידות דיור בהר חומה ג' שבדרום ירושלים. מדובר בהקמת שלוחה מוארכת בין צור באהר מצפון לבין בית לחם מדרום. השכונה מהווה את השלב השלישי בשכונת חומת שמואל.

אישורי בנייה ערב יציאתו של נתניהו לוושינגטון או ערב ביקורי בכירים מהממשל האמריקני בישראל הפכו לנוהל קבוע. במארס 2010 אושרו לבנייה 1,600 יחידות דיור, בדיוק בעת ביקורו של סגן הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בישראל. פרסום ההחלטה הביא למשבר בין ישראל לאמריקנים. בנובמבר 2010, בעת שנתניהו שהה בוושינגטון, אושרו לבנייה אלף יחידות דיור בשכונת הר חומה.