כשאין גז ממצרים: בזן רוכשת גז מ"ים תטיס" ב-350 מ' ד'

ההסכם הנוסף יאפשר לבזן ולחברות הבנות שלה מעבר מהיר לשימוש רציף בגז טבעי למכלול צרכיהן

בזן וקבוצת "ים תטיס" של קבוצת דלק ונובל אנרג'י חתמו בסוף השבוע על הסכם אספקת גז טבעי בנוסף להסכם הקיים עם חברת EMG. הסכם הגז הנוסף נחתם בעיקר לאור העיכובים באספקת הגז מחברת EMG ובשל הצורך של החברה לעמוד במחויבות לרמת הפליטות שנקבעה על ידי המשרד להגנת הסביבה, לאחר שחברת נתיבי הגז הטבעי ובזן השלימו את חיבור צנרת הגז הטבעי למפעלי הקבוצה.

ההסכם הנוסף יאפשר לבזן ולחברות הבנות שלה מעבר מהיר לשימוש רציף בגז טבעי למכלול צרכיהן ויבטיח להן רציפות ואמינות אספקת גז ועמידה בתנאי הצו האישי להפחתת פליטות, שיחולו על בזן.

במסגרת ההסכם תרכוש בזן כמות כוללת של כ-1.2 BCM גז טבעי עבורה ועבור החברות הבנות, לתקופת אספקה של 27 חודשים, החל מחודש יוני. ההיקף הכספי הכולל של ההסכם מוערך בכ-350 מיליון דולר. התמורה נקבעה לפי מרכיב קבוע ומרכיב משתנה אשר נקבע על-פי נוסחת מחיר המבוססת על מחיר הנפט וכוללת מחיר "רצפה" וללא מחיר "תקרה".

על פי תנאי ההסכם, היקף וקצב צריכת הגז מהספק יקבע על פי צרכי בזן והחברות הבנות. במידה והכמות הנרכשת לא תיצרך במלואה במהלך תקופת האספקה, תוארך התקופה על מנת לאפשר לחברה לצרוך את מלוא הכמות שנרכשה.

מנכ"ל בזן, פינחס בוכריס, אמר כי "חתימת ההסכם עם 'ים תטיס', נוסף על ההסכם הקיים עם ספק הגז המצרי, משלימה סופית את המעבר של בזן לשימוש בגז טבעי כמקור האנרגיה העיקרי של החברה ומבטיחה את אמינות ורציפות אספקת הגז למפעלי הקבוצה, על החסכון הכספי הרב הכרוך בה".