הבונים ג'ון אוגוסטוס רובלינג האדריכל שתכנן את גשר ברוקלין

אם הגשר יושלם בדיוק לפי התכנון שלי, הוא יהיה הגשר הטוב ביותר, והעבודה ההנדסית הגדולה בדורה ביבשת כולה"

היסטוריה נולד ב-12 ביוני 1806 בפרוסיה. רובלינג היה הצעיר מארבעה ילדים, וגילה כישרון בנגינה ובציור. אמו הבחינה כבר בילדותו באינטליגנציה הגבוהה שלו, ובגיל 15 הוא נשלח ללמוד מתמטיקה ומדעים בעיר ארפורט. מאוחר יותר למד שנה אחת אדריכלות והנדסה, וכן תכנון גשרים ושפות. הוא גם השתתף בשיעורים של הפילוסוף הגרמני פרידריך הגל, והמשיך להתעניין בפילוסופיה כל חייו. הוא מעולם לא ניגש לבחינות הגמר של הלימודים, אולם לאחר שסיים אותם החל לעבוד בגרמניה בתכנון כבישים.

ההגירה ב-1831 עזב רובלינג את פרוסיה ביחד עם אחד מאחיו, לאחר שלא ראה סיכוי להתקדמות בקריירה המקצועית בפרוסיה של אותם ימים, שסבלה ממשבר לאחר המלחמות הנפוליאוניות. הוא ואחיו רכשו שטח אדמה בפנסילבניה, והתכוונו להקים עליו ישוב של יוצאי גרמניה, בשם סקסונבורג.

משפחה כחמש שנים לאחר שהגיע לארה"ב נישא רובלינג לג'והנה הרטינג, ולבני הזוג נולדו במשך השנים תשעה ילדים.

קריירה רובלינג מאס במהירות בעבודה החקלאית, בעיקר שהקולוניה משכה מעט מאוד מתיישבים, ולאחר הולדת בתו הבכורה החליט לחזור לתחום ההנדסה. הוא החל לעבוד בתכנון גשרים ודרכים, וב-1841 פיתח את כבל הפלדה והשתמש בו כדי לבנות גשרים מעל נהרות רחבים כמו הניאגרה והאוהיו. הוא האמין בכבלים וכבר ב-1850 הציע להניח כבל שיקשר בין אמריקה לאירופה וישפר את התקשורת בין היבשות.

גשר ברוקלין העבודה הידועה ביותר של רובלינג היא הגשר המחבר בין מנהטן לברוקלין, שנחנך השבוע לפני 128 שנים. אורכו 486.3 מטר, והוא היה הגשר התלוי הארוך בעולם עד אז, והחזיק בתואר זה עד 1902. הוא גם היה הגשר הראשון שבו השתמשו בכבל פלדה והראשון שבו השתמשו בחומר נפץ כדי לבצע פיצוץ תת מימי.

מאז נחנך הפך הגשר לאחד מסמליה של ניו יורק, הופיע בעשרות סרטים, ורק השבוע עמד במוקד החדשות בארה"ב, לאחר שהתושבים השכנים ביקשו לאסור על טיולי תיירים בהליקופטר מעל הגשר, בגלל הרעש שהדבר גורם.

טרגדיות עוד לפני שהחלו באתר עבודות הבנייה נמעכה רגלו של רובלינג בעת סיור בשטח שנועד לקבוע היכן ימוקם המגדל של הגשר. הרופאים נאלצו לקטוע את הרגל אולם מהזיהום לקה רובלינג בטטנוס - והלך לעולמו כעבור ימים אחדים, ב-22 ביולי 1869.

היורש בנו וושינגטון, שהיה אף הוא מהנדס, מונה למהנדס הראשי של הגשר, מכיוון שהוא ואביו היו היחידים שידעו כיצד הוא עתיד להיבנות.

אולם שלוש שנים לאחר תחילת העבודה חלה גם וושינגטון - הוא נפגע ממחלת האמודאים, לאחר שעלה במהירות גבוהה מדי מעומק 24 מטר במימי הנהר.

לאחר שחלה ורותק למיטתו הכשיר וושינגטון את אשתו, אמילי וורן רובלינג, להתמצא בחישובים ובהנדסה, והיא מילאה את מקומו בפיקוח על הבנייה באתר. כך עבדו במשך 13 שנה. לאחר שנחנך הגשר התפנה לכתוב ספר זיכרונות על אביו.

27 תאונות עבודה בני משפחת רובלינג לא היו היחידים ששילמו בחייהם ובבריאותם במהלך בניית הגשר: 27 פועלים נהרגו במהלך הבנייה.

אחרים מילדיו של רובלינג המשיכו בדרכו - בנו פרדיננד הרחיב את עסקי כבלי הפלדה, בנו צ'רלס המציא מכונה לכבל פלדה וייסד את העיר רובלינג בניו ג'רזי ונינו דונלד רובלינג היה ממציא.

גשר ברוקלין / אייר: הגשר מתחילת המאה ה-20
 גשר ברוקלין / אייר: הגשר מתחילת המאה ה-20