לא בשם האב: רק אל תשאלו את אנריקה איגלסיאס על האב חוליו

הכוכב הצעיר המצליח ביותר בשוק המוזיקה הלטינית היום, שיופיע בתחילת יוני בישראל, יעשה הכול, אבל הכול, כדי שלא תקשרו אותו לאב חוליו

מעטים זוכרים, אבל הופעתו הצפויה של אנריקה איגלסיאס בישראל בסוף החודש תהיה השנייה שלו בארץ. בדצמבר 2006 קיים הופעה פרטית במסיבת החנוכה שקיים המיליארדר (דאז) ארקדי גאידמק, עבורה שלשל לחשבון הבנק סכום שלא פורסם רשמית עד היום.

עדיין, הופעה רשמית ראשונה עבור מי שנחשב כיום הכוכב הצעיר המצליח ביותר בשוק המוזיקה הלטינית היא בהחלט סיבה למסיבה. מה גם שאביו חוליו כבר הפסיק לספור את הפעמים שבהן החתים דרכון בנתב"ג.

כמו ג'סטין ביבר (ולהבדיל), איגלסיאס ג'וניור, 36, מגיע אלינו בשיא תהילתו, עם תשע זכיות טריות בטקס פרסי הבילבורד (כולל אלבום ושיר השנה) על אלבומו האחרון "Euphoria" ובמסגרת סיבוב הופעות עולמי שובר קופות.

בעוד האב חוליו כבש את העולם עם בלדות מתקתקות, ובהופעותיו מקפיד על פוזת המאהב הלטיני המסורתי שלנצח יתהדר בחליפה ועניבה ופרח בדש, אנריקה הוא הערס הקשוח עם הזיפים ולב הזהב וספק אם לבש עניבה מימיו. הוא אמנם חתום על ארסנל מרשים של בלדות, אך בהופעותיו החיות מקפיד להעניק לקהל גם מנה גדושה של ענטוזים קצביים.

אחת המכות שהנחיתה הצלחת הבן לאגו של האב היא העובדה שחוליו המתין בזמנו יותר מ-15 שנים לפני ששוק המוזיקה האמריקני-אנגלי פתח בפניו את הדלת, וגם אז נדרשה עזרה של אייקוני תרבות כמו ווילי נלסון וסטיבי וונדר ששיתפו איתו פעולה בדואטים מצליחים.

אנריקה דילג מספרדית לאנגלית בתוך ארבע שנים בלבד, וגם כיום הוא רוקד (תרתי משמע) בהצלחה על שתי החתונות. אאוץ'? לא נכחיש זאת.

שובר לבבות סדרתי

אנריקה איגלסיאס התגלה בשנת 94', כשהיה סטודנט באוניברסיטת מיאמי. את הסקיצות הראשונות לחברת התקליטים הקליט תחת השם אנריקה מרטינז, כדי למנוע שמועות שלפיהן אבא סידר לו ויטמין P (מה שממילא לא היה סביר בהתחשב ביחסים העכורים בין השניים).

בשנת 95' יצא אלבום הבכורה שלו בספרדית ומכר 6 מיליוני עותקים. שני אלבומיו הבאים זכו למכירות דומות ואיגלסיאס עקף בקלילות את ריקי מרטין, אז המתחרה העיקרי שלו על תואר חוד החנית הצעיר של המוזיקה הלטינית, במספר הפרסים שבהם זכה בטקסי מוזיקה נחשבים של הז'אנר.

את אלבום הבכורה שלו באנגלית, משנת 99', הקליט במסגרת חוזה בסך 48 מיליון דולר עם חברת יוניברסל וממנו זכתה להצלחה עצומה גרסת הכיסוי ל"Only you" של הצמד יאזו. איגלסיאס ג'וניור הוכיח אז את יכולתו לקחת שיר מוכר, במקרה זה סוכריית פופ אלקטרוני, להפוך אותו על פיו ולהמציא אותו מחדש כבלדה לטינית לכל דבר. גם אלבומיו הבאים באנגלית זכו להצלחה עצומה, והלהיט "Hero" שיצא באוקטובר 2001 אף הפך להמנון הלא רשמי של כבאי ניו-יורק אחרי אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001.

בנוסף טיפח אנריקה איגלסיאס את דימוי שובר הלבבות הסדרתי, והקפיד לארח בקליפים המושקעים שלו את מיטב יפהפיות הגלובוס בהן השחקניות ג'ניפר לאב יואיט ומישה ברטון, הטניסאית אנה קורניקובה שאף הייתה זוגתו במשך חמש שנים (השניים נפרדו ב-2007 אחרי שאנריקה לא מיהר למסד את הקשר וסירב להתחייב להקמת משפחה) ואפילו הדוגמנית הישראלית שרי גבעתי. בסך הכול מכר עד כה יותר מ-60 מיליון אלבומים. הישג מדהים בעידן הצריבות וההורדות הפיראטיות מהרשת, המעיד בעיקר על אטרקטיביות לא רק בקרב מעריצות צעירות, אלא גם קהל בוגר שעדיין שומר אמונים לדיסק החוקי הנרכש במחיר מלא.

למרות החזות החיצונית הזועקת "כולה זרקתי על עצמי ג'ינס ישן וטריקו ויצאתי מהבית" הכוכב הציב רשימת דרישות שלא הייתה מביישת שום דיווה. הוא יגיע לארץ בליווי פמליה של 35 איש, והסוויטה במלון בו ישהה חייבת לפנות לים ובקומה העליונה. הריהוט והקירות יהיו רק בגוונים מרגיעים וכן סדינים לבנים, מגבות לבנות, שמיכה בצבע תכלת, ופרחים לבנים (יש אישור לכמה אדומים). חדר ההלבשה בהיכל הספורט נוקיה יעוצב בגוונים דומים, אך המגבות יהיו בשחור וכן יוצבו סלי פירות טריים ושוקולד (לא מריר). הארוחות יוגשו לו בחדרו, כאשר התפריטים המדויקים ושעות ההגשה קבועות מראש (סיום ההגשה בכל ארוחה רק באישורו של מנהלו האישי), וכן תעמוד לרשותו מכונה לסחיטת מיצים טבעיים ומגוון פירות (בננות, תפוחים, תפוזים ומנגו) בכל שעות היממה.

אנריקה איגלסיאס יופיע בהיכל הספורט נוקיה ב-1 ביוני. מחירי הכרטיסים ינועו בין 250 שקלים ביציעים העליונים ל-1,000 שקלים במתחם ה-VIP הסמוך לקדמת הבמה