וול סטריט תציל את ת"א?

המעו"ף השלים תבנית של פסגה כפולה, ובאופן כללי הכיוון הוא המשך ירידות שערים

מגמת הירידה של ת"א- 25 , לה ציפינו כאן, התממשה בעוצמה המצדיקה את הציפייה. המדד ירד חזק מאוד, פרץ את 1,280 כלפי מטה, נתן סימן דובי, פרץ את 1,267 כלפי מטה ונתן עוד מכה מתבקשת בהמשך. בכך הושלמה תבנית של פסגה כפולה, אזור ה-1,243 משמש עכשיו כרמת התנגדות ובאופן כללי הכיוון הוא המשך ירידות שערים. גם ירידה לכיוון 1,167 היא במסגרת התרחיש הסביר.

בשלב ראשון יבחן המדד מבחן התנגדות ב-1,243. מהלך מעל הרמה הזו ותמיכה מעליה לא ילמדו על מגמת עליה מחודשת אבל יחייבו המתנה ומעקב. מהלך כזה אם יתרחש יערער את תבנית ה-M (פסגה כפולה). אבל, מכיוון שהיא לא הסימן הדובי היחיד שהמדד יצר, עליה מעל 1,243 לא תבטל את מגמת הירידה, רק תקטין את מידת ההסתמכות עליה. התנגדות ב-1,243 וכל ירידה נוספת יאשרו את קיומה של מגמת ירידה שמוגדרת כרגע לטווח הזמן הבינוני.

היפוך שורי בוול סטריט?

אחרי יומיים של ירידות שערים חזקות יחסית בוול סטריט, קבלנו את שלישי ורביעי שהיו ימי שיווי משקל. שיווי משקל יכול לאפשר היפוך לעליה ועל פי סטטיסטיקת לוח השנה, צפויים לנו כמה ימים חיוביים בהמשך. עובדה זו ביחד עם ניתוח המסחר אתמול הובילה לסגירת ההגנות על תיק קניון המניות מתוך רצון שלא להחמיץ את העליות, היה ויבואו עלינו לטובה.

על מנת לשכנע בשוריותו, לפחות לטווח הקצר, על ה-S&P 500 לעשות צעד אחד קטן היום והוא לעלות מעל השער הגבוה ביותר בו הוא נסחר אתמול - 1,326. בכך יחזיר המדד יותר ממחצית הירידה מיום שני ויתאפשר לו לחזור אל מגמת העליה ארוכת הטווח ואל השיוט אל אזור ה-1,426. המסחר אמש הפך אפשרות זו לסבירה. מהלך של המדד מתחת ל-1,311, רמת השפל של אתמול, תבטל את התמיכה הזו, תמיכה שלמען האמת לא סמכתי עליה, בניגוד לדעתו של קרטר, המנתח הטכני של אופנהיימר שבינתיים צדק. במקרה של ביטול התמיכה, צפו לירידות שערים משמעותיות. אני הערכתי אתמול כי יש לתת סיכוי לעליות שערים היום ובשבוע הבא ולפיכך סגרתי את ההגנות על תיק הקניון. מקווה שלא לשוא.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.