אודי ניסן: "אסור לעכב את מינוי שורץ למינהל התכנון"

ניסן התרעם על הודעת שר הפנים, אלי ישי, על עיכוב במינוי שורץ, עד לבירור תלונות שהגישו עמותת אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון

"חיוני למדינת ישראל להשלים כמה שיותר מהר את המינוי של מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים. בלי שצוואר הבקבוק הזה סוף סוף ייפתח, הפיתוח במשק ימשיך להיות תקוע". כך אומר היום (ה') ל"גלובס" אודי ניסן, הממונה על התקציבים באוצר, ואחד מחברי ועדת האיתור שבחרו בבינת שורץ כראש מינהל התכנון החדש.

ניסן התרעם הבוקר על הודעת שר הפנים, אלי ישי, על עיכוב במינוי שורץ, עד לבירור תלונות שהגישו עמותת אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון, לפיהן נמצאו ליקויים וניגודי עניינים בעברה של שורץ כמתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וכמתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות. שורץ היא לשעבר מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וסמנכ"לית תכנון בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ).

לדברי ניסן, "תמיד אצלנו תהיה התנגדות. כשאנשים מתנגדים הם מנסים להציג פגם. מה שהופך את העניין למגוחך, זה שהמבקרים הפכו נהלים פנימיים מקובלים במשרד הפנים לטענה אישית. עבדתי מול שורץ כבר לפני 14 שנה, והיא תמיד עשתה לי חיים קשים ולא התקפלה בפני לחצים. יש לה חוט שדרה מקצועי וניהולי, וזה בדיוק מה שצריכה מערכת התכנון במדינת ישראל".

ניסן מדגיש עוד, כי "שורץ היא הבחירה האופטימלית שתניע סוף סוף את התהליך". ניסן אף מסביר שעיכוב המינוי פוגע בניסיונות הממשלה לצנן את שוק הנדל"ן. "בתקופה הכי קשה לשוק הנדל"ן בישראל יש צוואר בקבוק מאז פרשת ראש מינהל התכנון הקודם. את ההחלטות הגדולות והאסטרטגיות בנושאי תכנון - במגורים, בתשתיות, במבני ציבור ועוד - כבר שנה מפחדים לקחת כי אין ראש במינהל התכנון. אין לנו זמן לחכות".

הארגונים הירוקים טוענים שבתפקידה כמתכננת מחוז ירושלים קבעה שורץ שניתן להקים שני מבנים גדולים ליד אשתאול, אזור רגיש בהרי ירושלים, באמצעות היתרי בנייה בלבד, למרות שהמבנים לא אושרו בתוכנית כלשהי.