מסתמן: שעון הקיץ יוארך אחרי שנים של ויכוחים

ממסקנות הוועדה שהקים אלי ישי עולה כי הכיוון הוא הארכת השעון ■ בימים הקרובים צפוי לכנס שר הפנים מסיבת עיתונאים בה יודיע באופן סופי על ההחלטה

לפני יותר משלושה חודשים, שר הפנים אלי ישי החליט לשקול הארכת שעון הקיץ. מדובר באחת הסוגיות שבהן ספג ישי ביקורת ציבורית נוקבת במיוחד. לפיכך, החליט שר הפנים להתמודד עם הסוגיה והודיע כי מעתה לא מדובר בעניין של יחסי דת ומדינה, אלא בעניין מקצועי.

בימים האחרונים ביקש השר ישי מחברי כנסת שקידמו הצעות חוק פרטיות בנושא להפסיק לקדם אותן והבהיר שהוא יגיש בקרוב הצעת חוק ממשלתית בנוגע לשעון.

הוועדה המקצועית צפויה קיבלה הצעות מהציבור ושמעה עמדות של מגזרים שונים, כשבין השיקולים שעמדו בפניה היו גם התחשבות באלו שצמים ביום הכיפורים ותעשיינים שהעלו את השיקולים הכלכליים.

הוועדה כתבה דוח מסקנות בו כ-200 עמודים, וההערכה היא כי הכיוון הוא הארכת השעון. בכיר בש"ס שנשאל על הצום ביום כיפור אמר כי יום כיפור הוא יום קדוש, אך שעון הקיץ אינו קדוש, ולכן הרב עובדיה יידרש לתת פיתרון יצירתי למצב בו יוארך שעון הקיץ אחרי יום כיפור.

שר הפנים ישי צפוי לכנס בימים הקרובים מסיבת עיתונאים בה יודיע באופן סופי על ההחלטה בנושא שעון הקיץ.

סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה, אמר בנושא כי "מדובר בבשורה חשובה המהווה חלק מאג'נדה אזרחית כוללת אשר תהפוך את ישראל למדינה נורמלית המתחברת לעולם. הצעד הבא הוא מעבר לסופשבוע ארוך, שבת-ראשון, אשר יסנכרן את המשק הישראלי עם יתר שווקי העולם".