נובל: "אין שינוי בהערכת העלות והלו"ז לקידוח 'לוויתן 3'"

נובל מסרה כי היא "מבצעת כמקובל תיאום מקצועי עם הממונה על ענייני הנפט במשרד בעניין פעולותיה בקשר עם הפסקת קידוח "לוויתן 2" והיערכות לביצוע קידוח ההערכה החלופי "לוויתן 3"

לאחר הסערה שעוררה אתמול הודעת משרד התשתיות הלאומיות אשר הפילה אתמול את מניותיהן של השותפות הישראליות המחזיקות בזכויות בפרויקט "לוויתן", מפרסמות היום (ב') השותפות הודעת הרגעה לבורסה לפיה מפעילת הפרויקט, נובל אנרג'י מסרה לשותפות כי "נכון לעתה אין שינוי בהערכת העלות ולוח הזמנים לביצוע קידוח לוויתן 3, כפי שפורסמו בדו"ח", כלומר בעוד כשבועיים. בעקבות ההבהרה נרשמות עליות מרשימות במניות השותפות.

נובל מסרה לשותפות גם כי היא מבצעת כמקובל תיאום מקצועי עם הממונה על ענייני הנפט במשרד בעניין פעולותיה בקשר עם הפסקת קידוח "לוויתן 2" והיערכות לביצוע קידוח ההערכה החלופי "לוויתן 3", כפי שדווח ב-15 במאי.

בהודעה נמסר עוד כי נובל הודיעה אתמול אחה"צ לשותפות כי ביום ד' שעבר, ב-25 במאי נתקבלה פניה מהממונה בעניין קידוח "לוויתן 3" ובפניה זו ציין הממונה כי "לאור העובדה שאתם נערכים להתחלת ביצוע קידוח "לוויתן 3", אבקשכם בזה לא להתחיל בביצוע עד להגשת תכנית הנדסית מפורטת לקידוח זה ואישורה על ידינו. כמו כן הנני להזכירך כי טרם קיבלנו דוח מפורט על התקלה בקידוח "לוויתן 2" ותוכנית הפעולה בנושא נטישת הקידוח".

אחוזי ההחזקה בזכויות בפרויקט "לוויתן" מתחלקים כך: נובל אנרג'י 39.66%, דלק קידוחים 22.67%, אבנר 22.67%, רציו 15.00%.

נציין כי אתמול דווח כי הממונה על ענייני הנפט, יעקב מימרן, הורה לעצור את הקידוחים באזור מבנה "לוויתן", עקב תקלה שהתרחשה בקידוח "לוויתן 2". קידוח "לוויתן 2", שנועד לקבוע את גודלו של מאגר הגז ב"לוויתן" הופסק לאחר חדירת מים לפיר הקידוח.

במשרד התשתיות אמרו אתמול ל"גלובס" כי "היה מזל גדול שמה שחדר לפיר הקידוח היו מים ולא גז או חס וחלילה נפט", וכי "במקרה כזה היה עלול להתרחש אסון אקולוגי חמור".