לקראת השבוע בוול סטריט: האם המגמה החיובית תימשך?

זיו סגל: בדרך כלל שלושת ימי המסחר שאחרי יום הזיכרון הם חיוביים ■ ביום שישי יתפרסם הנתון החשוב אודות שיעור האבטלה לחודש מאי

שבוע המסחר בבורסות של ניו-יורק צפוי להפתח מחר בעליות שערים קלות. היום אמנם לא יתקיים מסחר בוול סטריט אבל החוזים העתידיים, שכן נסחרים, מאותתים על צפי לעליות של כ-0.3% לכשיתחיל המסחר. זאת, כהמשך ישיר לשלושת ימי המסחר האחרונים בהם חזרו המדדים לעלות.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי ההליכה של מדדי ניו יורק על החבל הדק המפריד בין פאניקה והתרסקות, לבין גל עולה משמעותי נוסף במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח, נמשכה עד יום שישי כאשר יום חמישי שצפוי היה להיות חיובי והיה חיובי, הטה את הכף שוב לכיוון מגמת העליה. בדרך כלל גם שלושת ימי המסחר שאחרי יום הזיכרון הם חיוביים.

אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו של כלל פיננסים, מציין כי התשואות על אג"ח אמריקאי ל-10 שנים עומדות היום על 3.07%, כשבאוקטובר 2010 היו בשפל זמני של 2.39% לעומת שיא זמני של 3.94% באפריל 2010. סיפור התשואות של אג"ח אמריקאי זה לא אם יחזירו את הכסף (יחזירו) או אם לא יהיו קונים (יהיו) אלא רק מה תהיה מדיניות ריבית של הבנק המרכזי, הפד. כל עוד הריבית תהיה אפס יהיה מאד קשה לתשואות של ה-10 שנים לעלות מעל ל-4%. כיום (נתוני אפריל) כשאינפלציית הליבה בארה"ב עומדת על 1.3% הלחצים להעלאת ריבית נמוכים מאד.

יציבות במסחר בסחורות

במסחר בסחורות המגמה מעורבת היום, כולל בנפט. "הטריגר לעלייה נוספת, בראייתנו, יכול להיות הפגישה של נציגי אופ"ק ב-8 ביוני", אומרים אנליסטים בבית ההשקעות ברקליס קפיטל. "במידה ונציגי אופ"ק ימנעו מגישה פרו-אקטיבית בכל הקשור להתמודדות עם המחסור במלאי נפט בשווקים, הדבר יכול לפגוע באיזון בשווקים". ברקע, נזכיר כי הנסיך המיליארדר אלווליד בין טלאל, אחיינו של מלך סעודיה, ציין השבוע כי מחירי נפט בתווך שבין 70 דולר ל-80 דולר לחבית הם האינטרס המרכזי של סעודיה, מכיוון שהם "מצמצמים את הדחיפות בקרב ארה"ב ומדינות אירופה לפתח מקורות אנרגיה אלטרנטיביים".

מנהיגי האיחוד האירופי דנים היום במסגרת ועדת פיקוח מיוחדת בתוכנית חילוץ חדשה ליוון אשר משמעותה התערבות חיצונית רחבה יותר במדיניות הפיננסית של המדינה. מסקנותיהם צפויות להתפרסם היום. העסקה המדוברת תכלול מעורבות בינלאומית בהיטלי המס המקומיים, כמו גם בתוכניות הפרטה של נכסים ממשלתיים, במקביל לביצוע סיבוב נוסף של קיצוצים ומכירת אג"ח אשר יכללו גם כן בתוכנית, כך על פי הדיווחים. במידה והעסקה תצא לפועל, המשמעות היא כי המשקיעים הפרטיים האוחזים באג"ח ממשלתי יווני, יתומרצו כדי להאריך את מועד פירעונן. חרף כך, ממשלת יוון עדיין תצטרך ללוות סכום נוסף שנע בין 30 מיליארד ל-35 מיליארד אירו (42.9 מיליארד ל-50 מיליארד דולר).

מאקרו: צפי ליציבות בשיעור האבטלה

בזירת המאקרו, מחר יתפרסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו, כשהצפי הוא לרמה של 65%. עוד יתפרסמו מחר (ג') נתוני מדד קייס-שילר המודד את השינויים במחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב. הצפי הוא לירידה של 3.4% בחודש מארס (בהשוואה למארס 2010).

ביום רביעי יתפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש לחודש מאי, כשהצפי הוא לרמה של 57.6 נקודות לעומת 60.4 נקודות באפריל. במהלך היום יפרסמו יצרניות כלי הרכב את נתוני המכירות שלהם לחודש מאי.

בחמישי יתפרסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה (צפי ל-413 אלף), הפריון ברבעון הראשון (עלייה של 1.6%) וההזמנות ממפעלים באפריל (ירידה של 1%).

ביום שישי יתפרסם הנתון החשוב אודות שיעור האבטלה לחודש מאי, כשהצפי הוא להוספה של כ-185 אלף משרות ויציבות בשיעור האבטלה על 9%.

מפעלי סוני חזרו לפעולה מלאה, טבע לקראת חודש גורלי

זירת הדוחות דלילה השבוע. ענקית הטכנולוגיה סוני עדכנה השבוע כי מפעלה של החברה בטגאג'ו, יפן, שב לפעול. ובכך מהווה המפעל העשירי והאחרון של סוני ביפן שחזר לפעול באופן סדיר. השיבה לפעילות מתרחשת, לאחר השבתה נרחבת שנדרשה סוני לבצע במרבית מפעליה במדינה, עקב רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן ב-11 במארס.

שלושה אירועים שקשורים לחברת טבע צפויים להתרחש בתחילת חודש יוני, והם עשויים להשפיע על מניית החברה. האירוע הראשון נוגע לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ונמכרת ביותר מ-3 מיליארד דולר בשנה. אירוע נוסף הוא משפט בו טבע נתבעת על הפרת פטנט בתרופת ה-Neurontin שמייצרת פייזר , והאירוע האחרון קשור לתרופה לטיפול בסרטן שעדיין לא משווקת, אלא נמצאת בפיתוח, ונקראת custirsen.

וריפון תפרסם תוצאות ביום חמישי. אנליסטים צופים רווח של 43 סנט למניה על הכנסות של כ-285 מיליון דולר.