אבי בניהו לביהמ"ש: לחשוף את מזמין "מודעת הפוטש"

דובר צה"ל היוצא דורש ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון לחשוף את מזמין המודעות בהן הואשם בסיכול מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל ■ טוען: "המשמיץ לא יכול להישאר אנונימי"

אבי בניהו דורש ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון לחשוף את מזמין המודעות בהן הואשם בסיכול מינויו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל.

דובר צה"ל היוצא הגיש היום (ב'), באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי, ערן שמעוני ומור פינגרר ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות', בקשה שבמסגרתה עתר לחייב את מקאן, המיוצגת בידי עורכי הדין רון ברקמן ודוד זילברבוים ממשרד ברקמן וקסלר ושות', לחשוף את זהותו של מזמין ויוזם המודעות, שהזדהה כ"אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מה'פוטש' בקריה".

בבקשה נטען בין היתר כי "הדעת איננה סובלת שבעל ממון יקצה סכומי כסף בלתי מבוטלים, ישחיר באופן ציבורי ופומבי קציני צבא ואישי ציבור העושים את מלאכתם ועומדים על המשמר, בעוד שהוא טוען לאנונימיות מלאה".

בניהו העלה גם ספק באשר לשאלה האם הצגתו של מזמין המודעות כגורם "אובייקטיבי" שאינו מכיר את האלוף גלנט הייתה אמת.

לפני כשבועיים הגיש משרד הפרסום מקאן-אריקסון לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה כתב הגנה בתשובה לתביעת הדיבה שהגיש בניהו נגדו, נגד "ידיעות אחרונות" ונגד "הארץ".

אז טענה מקאן כי הסיבה האמיתית להגשת התביעה היא רצונו של בניהו לחשוף את זהותו של מזמין המודעה, וכי מקאן מחויבת להגן על זכותו של לקוח לאנונימיות.

במקאן טוענים כי "לא מן הנמנע (ואף סביר ביותר) כי התובע יבוא על סיפוקו בחשיפת זהותו של המזמין ולא ימשיך את ההליכים, אשר חייבים לכלול דיון נוקב, במסגרתו תיבחן השאלה ממנה אי-אפשר להימנע או לחמוק: האם היה הפרסום אמיתי, והאם היה בו עניין ציבורי".

בניהו תובע פיצוי במסגרת חוק לשון הרע בסך 2.5 מיליון שקל, וכבר ביקש לחייב את החשיפה של מזמין המודעה שהתפרסמה ב-30 בינואר, על רקע פרשת הקרקעות במושב עמיקם, אשר הביאה בסופו של דבר לביטול מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

בין היתר נכתב במודעה כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, בועז הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל".

עו"ד ברקמן סירב להגיב עד לקריאת הבקשה.