אריק שמידט, יו"ר גוגל: "נכשלתי ביצירת רשת חברתית"

יו"ר גוגל הודה כי "פישל" בהתמודדות עם סוגיית הרשתות החברתיות בתקופת כהונתו כמנכ"ל ■ "השקענו מאמץ להביא לשיתוף פעולה עם פייסבוק; הם עשו דברים שאני מעריץ"

יו"ר ענקית הטכנולוגיה גוגל אריק שמידט הודה השבוע כי "פישל" בהתמודדות עם סוגיית הרשתות החברתיות בתקופת כהונתו כמנכ"ל החברה.

"היה לי ברור שאני צריך לעשות משהו בנושא, ולא הצלחתי לעשות זאת", אמר שמידט אתמול בהתייחסו לניסיונותיה של גוגל להאיץ את פועלה בתחום הרשתות החברתיות. "המנכ"ל צריך לקחת את האחריות. אני פישלתי".

שמידט אומר את דבריו ברקע התחרות המתגברת בסקטור הפרסום ברשת מצד המתחרה פייסבוק, שהצליחה לעשות עבודה טובה יותר מגוגל בסיוע למשתמשים ליצור פרופילים אישיים ולתקשר עם חבריהם ברשת. שמידט, אשר כיהן כמנכ"ל גוגל במשך עשור לפני שהעביר את המושכות למנכ"ל הנוכחי לארי פייג' באפריל האחרון, ציין כי גוגל לא הצליחה להוביל לשיתוף פעולה עם פייסבוק בסוגיית הרשתות החברתיות.

"השקענו מאמצים כדי להביא לשיתוף פעולה עם פייסבוק", אמר שמידט, שציין כי בפייסבוק העדיפו להיכנס לשיתוף פעולה עם ענקית אחרת, מיקרוסופט, תוך עבודה משותפת עם מנוע החיפוש שלה, בינג. "פייסבוק הצליחה לעשות מספר דברים שאני מעריץ".

שמידט תיאר את גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון כ"מאפיה של ארבעה", אשר מאיצות את פעילותן הטכנולוגית במטרה לזכות בלב הלקוחות. "כל אחת מהחברות הללו היא מותג בפני עצמה, המספקת מוצרים ויתרונות שלא ניתן היה להשיג בדרך אחרת", דברי שמידט.

שמידט, שהצטרף לגוגל בשנת 2001, אמר כי "אני מצפה להישאר בגוגל לעוד הרבה זמן", וסירב להיכנס לפרטים. כמו כן, ציין כי לדעתו פייג' ייתן דגש על מוצרי החברה הרבה יותר מכפי שעשה בעצמו.