"אנחנו רוצים שהמהנדסים שלנו יחזרו מביקור ויגידו WOW"

כך אמר גארי איגניישן מחטיבת המיזוגים והרכישות בברודקום במושב "המיזוגים והרכישות" בכנס ההיי-טק ■ בכיר במיקרוסופט: "למרות המחיר - רכישת סקייפ הגיונית"

מושב "המיזוגים והרכישות" הוא אחד מהמעניינים בכנס ההיי-טק שנערך היום (ד'), שכן יושבים בו שורה של "קונים" פוטנציאלים לחברות ישראליות ובהם סגני נשיא ובכירים בתאגידים שנחשבים לרוכשים פוטנציאלים ובהם דן סטון, סגן נשיא לאסטרטגיה בלנובו, בריאן שולץ ממיקרוסופט, גארי איגניישן מברודקום, ג'ף הרבסט, סגן נשיא לפיתוח עסקי Nvidia, לורן גורירק, דירקטור בתחום מיזוגים ורכישות אלקטל לוסנט. את המושב מנחה אנדרס פיצ'נסקי, שותף בבנק ההשקעות האירופי ארמה פרטנרס.

הרכישה הגדולה שבוצעה בזמן האחרון היתה זו בה רכשה מיקרוסופט את סקייפ והיא שעוררה את מירב העניין ובריאן שולץ סגן נשיא במיקרוסופט ענה: "אנחנו ערים לביקורת על המחיר ששילמנו על סקייפ שנעשתה מנקודת מבט הנדסאית. חיפשנו חברה שתוכל להשלים את החוסרים שלנו, בדקנו מה אפשרי. זה עשה את העסקה הזאת מתקבלת על הדעת. האתגר הוא למצוא את הדרך לאפשר לרכישה להאיץ את הפעילות העסקית. אנחנו ממשיכים להסתכל על הזדמנויות ולחפש אותן. המוטיב לרכישת סקייפ היה הנדסי-טכנולוגי וזה היה הגיוני עבורנו לרכוש את החברה".

מסתבר שלא כולם מחפשים טכנולוגיה במיליארדים שתציל את החברה כך למשל סיפר לורן גורירק - דירקטור בתחום מיזוגים ורכישות אלקטל לוסנט: "מחפשים רכישות הממוקדות בטכנולוגיה כי הלקחות שלנו, חברות הטלקום הגדולות מחפשות מוצרים חדשנים אבל לא אוהבות לעבוד עם חברות סטרט אפ. לכן אנחנו יוצאים לחפש רעיונות מחוץ לחברה, כאלה שישלימו וירחיבו את את ההיצע שלנו. באלקטל לוסנט אנחנו מסתכלים יותר על חברות טכנולוגיה ולא על רכישות גדולות מאד. המשמעות היא שההשפעה של הרכישה על הצד הפיננסי אינו קריטי כי הרכישה לא תהיה גדולה. מה לעשות עם הרכישה היא שאלה לא פחות מעניינת. הפוקוס שלנו הוא על שילוב המוצרים ושילוב החברות שרכשנו".

גארי איגניישן מחטיבת המיזוגים והרכישות בברודקום מציג נקודת מבט מעט שונה: "אנחנו מחפשים את חברות טכנולוגיה הכי מעניינות. הבחינה הראשונית היא הנדסית. אנחנו רוצים שהמהנדסים שלנו יחזרו מביקור ויגידו WOW. בוודאי יש חשיבות לצוות המנהל ועל היכולת למנף את האסטרטגיה של החברה עם הרכישות. חלק מהחברות שרכשנו היו להם הכנסות אבל זה לא היה האלמנט הכי חשוב מבחינתנו"

בלנובו, אומר דן סטון, סגן נשיא לאסטרטגיה: "העסקאות שעשינו מטרתן לאפשר את הגידול המהיר שלך החברה. אנחנו בהחלט מסתכלים על ההכנסות והתרומה של החברה הנרכשת לשורת הרווחים".

אנדרס פיצ'נסקי, שותף בבנק ההשקעות האירופי ארמה פרטנרס, ציין כי למרות השיפור הכלכלי תום המיזוגים והרכישות עוד לא השתפר: "למרות שמניות חברות הטכנולוגיה השתפרו מאז המשבר הכלכלי, וחברות הדיגיטל מדיה, והמוליכים למחצה במיוחד הובילו את השיפור, אך עדיין יש חברות שנסחרות במחירים נמוכים. תחום מיזוגים ורכישות הגיע לתחתית ב-2009 ברבעון הראשון, מאז נרשם שיפור קל אך עדיין רחוק משנות השיא"