יורדים לדפנסיביות סקטוריאלית

ת"א 25 נמצא בגל יורד לטוחח הקצר-בינוני, האם גם וול סטריט בדרך לשם?

בכל הקשור לת"א- 25 , המסחר מתנהל פחות או יותר בהתאמה עם ההנחות שמוצגות כאן ביחס להתפתחות מגמת ירידה. כך הבלימה מתחת ל-1,275 אליה התייחסתי ביום חמישי וכך גם הירידה ביום חמישי. לא אחזור על כל ההסברים שניתנו כאו ביום חמישי ואזכיר רק שעל פי תרשים הקו, תל אביב 25 נמצא בגל יורד לטווח הקצר-בינוני במסגרת גל יורד חדש לטווח הבינוני. נראה שירידה עד 1,170 תיחשב מהלך ראוי ולא דרמטי מדי לגל הזה. להתנגדות נצפה באזור ה-1,246. מהלך מעל הרמה הזו יחשב הפתעה טכנית ואתייחס אליו במקרה הצורך. בכל מקרה, תרחיש מגמת הירידה התקיים יפה מתחת ל-1,246 ויכנס לבדיקה מעל 1,246. הנחת המוצא היא שלא תידרש בדיקה בקרוב.

פיננסים על הקנטים

המסחר בוול סטריט נסגר השבוע באווירה דובית ובירידות שערים, בניגוד למה שחשבתי. הקושי שלי בהכרה במגמת הירידה נובע ממספר גורמים, לרבות, כפי שציין זאת קרטר, המנתח הטכני של אופנהיימר, זיהוי תבניות פעולה של מערכות מסחר ממוחשבות. אבל, בכל הקשור לעולם הניתוח הטכני, קשיים הם רק תירוצים אלא אם לא יוכח אחרת.

השאלה לתחילת שבוע המסחר הבא היא האם הירידה הקיצונית יחסית של שלושת ימי המסחר האחרונים תוביל לתיקון שייצר מומנטום להתחדשות מגמת העליה או שעברנו למגמת ירידה. בגלל התנודתיות והפכפכות של השוק קשה לי להכריע בעניין. ניתן לאמר שמהלך של ה-S&P 500 מעל 1,305 ובייחוד מעל 1,322 ישחררו אנחת רווחה שורית (אנחת רווחה משום שתיק קניון המניות אינו מוגן). ירידה מתחת ל-1,300 תשבור מן הסתם את אחרוני האופטימיים. האם מגמת העליה ארוכת הטווח תנצח וכך גם ההתעלמות שלי מהתנודתיות ומניצחונות המוכרים בשלוש המערכות האחרונות? עד יום שני ב-16:30 לפי שעון ישראל נאלץ להישאר במתח.

הסקטורים החזקים כרגע, בהשוואה ל-S&P500, הם נדל"ן (מעניין לא?), אנרגיה (חזר להתחזק כאשר יש המפרשים זאת כדבר חיובי לשוק ויש המפרשים זאת כדבר רע לכלכלה), צריכה קבועה, תשתיות ציבוריות ובריאות. סקטור הפיננסים חלש על הקנטים (אחזקה נמוכה מאוד בתיק קניון המניות) והחלו להיחלש סקטור הצריכה המחזורית (דיסני נמכרה מתיק הקניון) והתעשיה. בקיצור, השוק משדר דפנסיביות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.