עובדי רשות השידור לא ינקטו הערב בעיצומים

(עדכון) - זאת לאחר שרשות השידור אישרה כי 3 מיליון שקל יועברו בימים הקרובים להפקות

עובדי רשות השידור לא ינקטו הערב (א') בעיצומים, זאת לאחר קבלת מכתב המאשר את העברת התקציב להפקות ברשות.

עורך "מבט" ויו"ר ועד עיתונות הפקה, אסף אפרתי, מסר ל"גלובס": "קיבלתי מכתב ממנהל הטלוויזיה המאשר העברת 3 מיליון שקל נוספים. אנו שמחים על 'מציאת' תקציב להפקות מקור פנימיות בערוץ 1. חבל שהיינו צריכים להגיע לאיומים בנקיטת אמצעים ארגוניים על מנת שהמובן מאליו יקרה. לפיכך אנחנו לא מתכוונים לנקוט בעיצומים".

מוקדם יותר היום דווח כי 3 מיליון שקל יועברו בימים הקרובים להפקות בתחום התוכן ברשות השידור, כפי שסוכם בין יו"ר הרשות, אמיר גילת, לבין יו"ר ועדת הכספים, דוד חיון. גילת פנה למנכ"ל הרשות היוצא, מוטי שקלאר, בבקשה לביצוע מיידי של סיכומי הדברים עם ועדת הכספים.

בשבוע שעבר הודיעה אגודת העיתונאים בירושלים כי האגודה תפעל לשיבוש שידורי התוכניות של הרשות אם לא יימצא תקציב בעבור חטיבת התוכניות.

בשיחה עם "גלובס" אמר הבוקר יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן: "פנינו בעניין התקציב ליו"ר ומנכ"ל רשות השידור. עד כה קיבלנו תשובה מהמנכ"ל בלבד, שאמר כי הוא ביקש רשות מהוועד המנהל להעביר תקציב לרשות. לא קיבלנו שום תגובה מהיו"ר למרות פניות חוזרות ונשנות, ולכן אנו ממשיכים עם העיצומים כפי שתוכנן, עד שנהיה בטוחים שהכסף אכן יועבר".

זקן הוסיף גם כי "זה מקומם שרק לאחר איומים שלנו בהשבתות ועיצומים, היו"ר והמנכ"ל מתעוררים למצוא פתרון שניתן היה למצוא קודם".

בהמשך, כאמור, עם ההודעה הרשמית על אישור תקציב הפקות המקור של רשות השידור, החליטו העובדים שלא לנקוט בעיצומים.

התקציב האחרון של רשות השידור אושר לפני מספר שנים, ומאז פעלה הרשות ללא תקציב מאושר. כזכור, מבקר המדינה מתח ביקורת על נושא זה, בדוח החמור על רשות השידור שפורסם באחרונה.

גילת וחיון פעלו בחודשיים האחרונים, מאז כינונם של המוסדות החדשים ברשות, לגיבוש תקציב שיובא לאישור המוסדות.

במהלך דיונים שנערכו בשבוע שעבר בהשתתפות סמנכ"ל הכספים ברשות, ערן הורן, סוכם כאמור על העברה מיידית של כ-3 מיליון שקל להפקות בתחום התוכן. יו"ר הרשות ויו"ר ועדת הכספים יביאו בשבוע הבא לאישור המוסדות את תקציב 2011.