דב בהרב, מנכ"ל אמדוקס לשעבר, מונה ליו"ר תע"א

בהרב לשעבר נשיא ומנכ"ל אמדוקס סומן ע"י שר הביטחון ברק כמועמד מוביל לתפקיד ■ תע"א היא חברה ממשלתית, ובתור כזאת, במינוי של היו"ר שלה שותפים שר הביטחון ושר האוצר

משרד הביטחון הודיע רשמית הערב (א') כי דב בהרב מונה ליו"ר התעשייה האווירית. כפי שפורסם ב"גלובס", בהרב לשעבר נשיא ומנכ"ל אמדוקס סומן ע"י שר הביטחון ברק כמועמד מוביל לתפקיד, שיחליף את היו"ר היוצא, יאיר שמיר.
גורמים המצויים בסוגיית בחינת המינוי של היו"ר הבא של תע"א אמרו כי שמו של בהרב כמועמד לתפקיד עלה במהלך הימים האחרונים במסגרת הליכי בחינה ואיתור שמובילים בנושא שר הביטחון, אהוד ברק, ושר האוצר, יובל שטייניץ.
במסגרת בחינה זו נבדקה מועמדותם של אישים נוספים, אך הגורמים העריכו את סיכוייו של בהרב לזכות במינוי כגבוהים מאוד. המהלכים לבחינת מינוי של יו"ר חדש לתעשייה האווירית, חברה ביטחונית-ממשלתית, החלו בשבועות האחרונים, וזאת לקראת סוף כהונה בת 6 שנים של יאיר שמיר בתפקיד.
שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, מונה לתפקיד בעת שח"כ שאול מופז כיהן כשר הביטחון. בתום שלוש שנות כהונה ראשונות הוא מונה לכהונה שנייה בידי ברק. בשבועות האחרונים ברק החליט שלא לחדש את כהונתו פעם נוספת והחליט לפתוח את התפקיד למועמדים חדשים.
כך, בימים האחרונים עלה גם שמו של האלוף (במיל') גיורא איילנד כמועמד לתפקיד זה, אך גורמים המקורבים לנושא העריכו בשיחות עם "גלובס" כי סיכוייו נמוכים. לפני מספר ימים נפגש שר הביטחון ברק עם שמיר והודיע לו כי לא יחדש את כהונתו בתום השנה השישית, לא לפני שהביע בפניו את הערכתו על שנות כהונתו כיושב ראש החברה.