כור במגעים לפשרה בתביעה הייצוגית בגין עסקת מכתשים אגן

‏אתמול הגישה כור לביהמ"ש העליון ערעור על החלטתה של שופטת המחוזי דניה קרת-מאיר, שקיבלה את הטענה כי כור אינה זכאית לתמורה עודפת ממכירת מניות מכתשים לכמצ'יינה

קבוצת כור , מקבוצת אי.די.בי, מתמודדת בתקופה זו עם בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה באשר למבנה העסקה למכירת החברה-הבת מכתשים אגן לכמצ'יינה הסינית.

במקביל למאבק המשפטי הודיעה היום (ב') כור כי היא גם מקיימת מגעים בניסיון להגיע להסכם פשרה מול התובעים. ככל הידוע לא מדובר במגעים מתקדמים, ולא ברור כרגע מה הסיכוי שהצדדים אכן יגיעו לפשרה.

‏מקור המחלוקת הוא במבנה העסקה. לפי המתווה, אמורים בעלי המניות מהציבור למכור את כל מניותיהם כעת, ואילו כור תישאר עם מרבית המניות ותקבל עבורן הלוואה מסוג נון ריקורס, שמהווה למעשה סוג של אופציה למכור בעתיד את החברה ששוויה עשוי להיות גבוה יותר.

‏בתביעה נטען כי אין זה הוגן שהציבור מוכר את המניות במחיר מסוים, ואילו בעתיד ייתכן כי בעלת השליטה תמכור את מניות מכתשים אגן במחיר גבוה יותר.

‏אתמול (א') הגישה כור לבית המשפט העליון ערעור על החלטתה של שופטת המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, שקיבלה את הטענה שלפיה כור אינה זכאית לתמורה עודפת.

‏בערעור טענה כור כי יש הבדלים ניכרים בין בעל השליטה לבין בעלי מניות מקרב הציבור, ‏‎הן בשל זכותו של בעל השליטה לפרמיית שליטה בעת מכירתה, והן בשל יעדי העסקה והמבנה‎ ‎הייחודי שלה. ‏‎‎‏