משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה • כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים
לפני כשנה שינתה הלשכה לסטטיסטיקה את שיטת מדידת מחירי הטיסות, ומאז הסעיף נע בחדות ומטלטל את המדד • האנליסטים מתקשים לחזות את האינפלציה, וגם המודלים מפספסים, אך יוצר המתודולוגיה החדשה לא מתרגש: "עדיף שהמדד יהיה נכון, לא שיהיה לחזאים קל" • וגם: השינוי המסתמן בחישוב מחירי הדירות
חברת התעופה ישראייר לגורמים בממשלה: על המדינה לשנות את חוק שירותי התעופה ולהתאימו למציאות הביטחונית המשתנה • חברות תעופה זרות כבר דרשו את התיקון לחוק • ברקע התיקון שיוכל לסייע להגביר את התחרות, אך עלול גם לפגוע בצרכנים, עומד גל של תביעות משפטיות נגד ישראייר, בעקבות ביטולי ושיבושי טיסות שנגרמו בשל המלחמה
וירג'ין אטלנטיק, שתכננה לשוב לישראל בספטמבר האחרון, מודיעה כי לא תשוב לארץ עד אוקטובר 2025 - לטענתה בשל "אתגרים הנובעים מזמינות של חלקי חילוף" • גם קבוצת לופטהנזה מודיעה על הארכת ביטולי הטיסות בנסיבות תפעוליות, ואיבריה מאריכה את הביטולים עד לתחילת השנה הבאה
אייר פראנס ו-ITA האיטלקית הודיעו כי לא ישיבו בקרוב לטוס לישראל, כאשר במקביל יש גם ירידה בביקוש לטיסות לאירופה • במקביל, בצל האירועים הקשים באמסטרדם, סוכני נסיעות מעידים על בקשות לביטול טיסות לעיר - אך מסתייגים ואומרים שהישראלים לא ממהרים לבטל את החופשה היקרה
לאחרי אירועי הפרעות הקשים נגד ישראלים באמסטרדם, משרד התחבורה וחברות התעופה נערכים להוצאת טיסות חילוץ לישראל • ארקיע, ישראייר ואל על יוציאו טיסות חילוץ, חלק מהן גם במהלך השבת • מה העלויות, והאם יש מספיק טיסות? • גלובס עושה סדר
בחברות התעופה הזרות המעטות שעוד פעילות בישראל מודיעים על ביטולים לאחר נפילת שברי יירוט של רקטה בנתב"ג • בין המבטלות גם חברות שהביעו אמון בישראל בזמן המלחמה
רשות שדות התעופה עצרה לאחרונה את הפעילות הבינלאומית בטרמינל 1, בשל הירידה החדה בטיסות • עם זאת הוחלט כי טיסות הפנים ימשיכו לצאת מהטרמינל • כעת גורמים בענף מזהירים כי ההחלטה תפגע בסיכויי חזרתן של חברות הלואו קוסט לישראל
לאחר אזעקות במרכז אותרה נפילה של שברי יירוט באזור נתב"ג, וטיסת אייר אירופה ממדריד שבה על עקבותיה; החברה מבטלת גם את הטיסה של מחר למדריד • למרות חרושת השמועות, שדה התעופה פתוח ופועל כרגיל • על רקע המצב הביטחוני, אייר פראנס מאריכה בשבוע נוסף את השעיית הטיסות
חברות התעופה הזרות מבקשות הקלות בחקיקה שיקלו על פעילותן בישראל בתקופה הנוכחית • מדוע הן זקוקות לכך, ומה המשמעות של שינוי כזה עבור הנוסעים? • גלובס עושה סדר
הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • בחברות ההייטק, שמנהלות קשרים עסקיים תדירים עם ארה"ב, התייאשו ממחירי הטיסות ובעיקר מהחוסר בהן - וכעת הן רוצות לפתוח קו לניו יורק כדי לפתור את הבעיה • היוזמה צפויה לכלול 6 טיסות בשבוע באמצעות מטוסים חכורים • אלא שבענף כבר עולים ספקות
האמון הולך ונעלם, המזומנים מתמעטים, ומתעוררות שאלות לגבי יכולת ההישרדות של חברת התעופה שהפכה לסמל לאומי בארה"ב
ההודעה של אמריקן איירליינס מרחיקה את ארה"ב מהנוסעים הישראליים ומצטרפת למגמה הכללית של חברות התעופה הזרות • וב-EASA האריכו את תוקף ההמלצה לשקול היטב אם לטוס לישראל • חדשות התעופה
אמריקן איירליינס הסירה את האפשרות לרכוש כרטיסי טיסה ישירים לישראל מהאתר שלה • החשש בענף: חברות תעופה נוספות ילכו בעקבותיה
בחברות התעופה הזרות ביטולי הטיסות נמשכים, בחברות הישראליות מגבירים פעילות בשלל יעדים כדי לתת מענה • ישראייר עוזרת להגביר את התחרות בקו לונדון, ולמרות זאת אין בשורה לגבי המחירים; ארקיע טוענת כי הכרטיסים שלה לווינה ולרומא יעזרו לישראלים להגיע ליבשת אמריקה בקלות ובזול • וגם: במטה ההייטק מנסים לייצר אלטרנטיבה למחירים הגבוהים של אל על לארה"ב
צנטרום אייר האוזבקית תכננה להתחיל את פעילותה בישראל החל מהיום, עם טיסה דו-שבועית שתתווסף לטיסה היומית של אוזבקיסטן איירווייז, אך דחתה את ההשקה ל-21 בנובמבר • מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי בחודשים ינואר-ספטמבר טסו לאוזבקיסטן כ-40 אלף נוסעים
אל עלארה"בארקיעבריטיש איירוויסהמומלצותחברות תעופהישראיירישראל במלחמהלואו קוסטנתב"ג